آنچه حیدر العبادی در اندیشکده صلح آمریکا گفت

نخست وزیر عراق پس از پایان دیدار از کاخ سفید در بخشی از سخنان خود در اندیشکده واشنگتن از رویکرد جدی تر دولت ترامپ در مقابله با تروریست های داعش در عراق خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس از واشنگتن، نخست وزیر عراق اطمینان داد آمریکا به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش کمک های خود را به بغداد افزایش می دهد.

حیدر العبادی با اشاره به آمادگی بیشتر دولت دونالد ترامپ در مقایسه با دولت قبلی در ارائه کمک های بیشتر به عراق گفت" اگرچه در راستای مبارزه با تروریست های داعش ، دولت باراک اوباما علاقه زیادی به اعزام نیروهای نظامی بیشتر به عراق نداشت، رویکرد وی در آموزش و حمایت از نیروهای محلی عراقی سبب عقب نشینی بسیاری از شبه نظامیان از مناطق تحت اشغال آنان شد. "
نخست وزیر عراق پس از پایان دیدار از کاخ سفید در بخشی از سخنان خود در اندیشکده واشنگتن از رویکرد جدی تر دولت ترامپ در مقابله با تروریست های داعش در عراق خبر داد.
العبادی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت" تصور می کنم دولت کنونی آمریکا تمایل بیشتری به دخالت و همکاری در مبارزه با تروریسم دارد و این تفاوت در رویارویی مستقیم با شبه نظامیان قابل درک است."
وی افزود اقدام نظامی لزوما موثرترین ابزار نیست چرا که راههای بهتری برای نابودی تروریسم وجود دارد.
وی در پاسخ سوالی در باره مقایسه پیشرفت های دولت کنونی و قبلی آمریکا گفـت" صادقانه بگویم برنامه کاملی هنوز ندیده ام اما شنیده ام که برنامه هایی در این زمینه وجود دارد اگر چه بغداد نیز برنامه های خود را دارد."
العبادی با حضور در اندیشکده صلح آمریکا که بودجه آن فدرالی تامین می شود، گفت" نیروهای نظامی عراق در همکاری با پیشمرگه های کرد و هماهنگی با عملیات هوایی و مشاوران نظامی آمریکا در آستانه آزاد سازی کامل موصل هستند."

العبادی بر علاقمندی به بهبود و توسعه روابط با عربستان تاکید کرد
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: حیدر العبادی با تاکید بر این که، به نظر وی فرصت خوبی برای بهبود و توسعه روابط میان عراق و عربستان وجود دارد، افزود: در صدد افزایش سطح همکاری میان دو کشور است. حیدر العبادی که در موسسه صلح آمریکایی با کارشناس این موسسه گفتگو می کرد گفت: «من فکر می کنم روابط عراق و عربستان، روند خوبی پیدا کرده است و فرصت لازم برای ایجاد روابط بسیار خوب همجواری با عربستان فراهم شده است.

وی افزود: ما بر استقلال عراق از ایران تاکید داریم و دنبال افزایش سطح همکاری با همسایه جنوبی عراق هستیم و از اعلام آمادگی عربستان برای مشارکت در بازسازی مناطق بازپس گرفته شده از داعش استقبال می کنیم.»

العبادی در دیدار از واشنگتن در مراسم ضیافت شام اتاق بازرگانی آمریکا با حضور گروهی از مدیران ارشد اقتصادی و همچنین وزیر بازرگانی این کشور شرکت کرد.
رئیس جمهور آمریکا در دیدار با العبادی در کاخ سفید بدون اشاره به چگونگی تقویت همکاری ها در مقابله با تروریسم در عراق، اعتراضات تکراری خود را علیه توافق هسته ای ایران دوباره مطرح کرد.
ترامپ گفت" یکی از چیزهایی که من همیشه پرسیده ام این است که چرا باراک اوباما چنین توافقی را با ایران امضا کرد؟ زیرا هیچ کس نتوانسته است از این توافق سر در آورد، اما شاید روزی ما بتوانیم از آن سر در بیاوریم."

۳۰۰/۳۰۰

کد خبر: 742178

وب گردی

وب گردی