آقابزرگی: توجه ویژه دولت به شرکت های دانش بنیان در سال اقتصاد مقاومتی:تولید-اشتغال/توسعه این شرکت ها از مسیر فرابورس میسر می شود

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: تاکنون گام های اولیه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شده که طراحی و راه‌اندازی بازارهای نوین مالی در فرابورس ایران راه را جهت توسعه این شرکت‌ها هموار ساخته است.

فردین آقابزرگی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت: به طور قطع شرکت های دانش بنیان با توجه به ماهیت خود منجر به تغییرات اساسی و نیز بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهند شد اما متاسفانه تاکنون نیازمندی‌های این شرکت‌ها به‌طور کامل مورد توجه قرار نگرفته و فعالان مشغول به کسب و کار در این حوزه با ریسک بالا مواجه هستند.

وی با تاکید به راه اندازی صندوق های نوآوری جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: تاکنون گام های اولیه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شده است که در این خصوص می توان گفت طراحی و راه‌اندازی بازارهای نوین مالی در فرابورس ایران راه را جهت توسعه این شرکت‌ها هموار ساخته اما برای پیدا کردن جایگاه مناسب در اقتصاد دانش‌بنیان راه طولانی را پیش‌روی خود دارند.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را مهمتری عامل برای توسعه این شرکت ها دانست و افزود: این حمایت ها از یک سو باید شرایط لازم برای فعالیت بنگاه ها را فراهم کند که این امر از طریق بهبود محیط کسب ‌وکار میسر خواهد شود، از سوی دیگر برای اینکه بنگاه‌های دانش‌بنیان بتوانند نقشی موثرتری را در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان ایفا کنند باید توانمندی‌های فنی، مالی و مدیریتی بنگاه‌ها نیز تقویت شود.
وی در ادامه اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال 96 به میزان 200 میلیون دلار (معادل 660 میلیارد تومان) برای صندوق نوآوری و شکوفایی تخصیص داده است که این اقدام نشانگر توجه ویژه دولت به شرکت‌های دانش بنیان است.

آقابزرگی گفت: در این زمینه طی سال های اخیر بازارهای نوین مالی در فرابورس ایران ابزارهایی را طراحی و راه‌اندازی کردند تا شرکت‌های کوچک، متوسط و طراحان و مخترعان نیز بتوانند در کنار شرکت‌های بزرگ و مطرح صنایع مختلف از مزایا و پتانسیل‌های بازارهای فرابورس استفاده کنند.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده خاطرنشان کرد: رونمایی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و گشایش بازار شرکت‌های کوچک و متوسط طی ماه های گذشته، به‌عنوان گامی بنیادی در جهت توسعه این شرکت‌ها محسوب گردیده است.

آقابزرگی در پایان به معاملات سهام دو شرکت «پترو صنعت گامرون» و «گز‌سکه» اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان در ابتدای کار به لحاظ اندازه کوچک هستند اما فرصت‌ رشد و سودآوری آنها بسیار با اهمیت و قابل توجه است بنابراین این نکته را می توان به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی شرکت‌های دانش بنیان دانست.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 742199

وب گردی

وب گردی