سلیمانی: مقابله با تاریخ ایران به اسم اسلام را طرحی توطئه آمیز می دانیم

عضو حزب اعتماد ملی گفت: هویت مردم ما ایرانی- اسلامی است و هر تلاشی که برای حذف یکی از این دو فرهنگ صورت گیرد، محکوم به شکست است.

سامان سلیمانی مرند، فعال سیاسی و پژوهشگر ادیان، در گفتگو با ایسکانیوز ضمن اشاره به اهمیت بالای ایرانی ها به هویت تاریخی شان گفت: هویت مردم ما ایرانی- اسلامی است و هر تلاشی که برای حذف یکی از این دو فرهنگ صورت گیرد، محکوم به شکست است. ما پیش از اسلام تاریخی درخشان و فرهنگی متمدن داشتیم و به همین جهت مردم ایران پس از دریافت پیام حق اسلام آن را با جان و دل پذیرفتند، چراکه در زمان حمله اعراب، ایرانیان حتی با داشتن لشکری قوی، نه در برابر حمله اعراب مقاومت چندانی کردند و نه در سال ها یا قرن های بعد از آن که اجباری درکار نبود، دست از اعتقادشان به اسلام کشیدند. اینها نشان می دهد که مردم ایران پیام اسلام را با جان و دل دریافت کردند و نه با زور شمشیر.
عضو مرکز پژوهش ادیان جهان ادامه داد: وقتی کشوری با آن تاریخ درخشان به کامل ترین و زیباترین دین دنیا که شعارش اخلاق و مقابله با ظلم است هم مجهز می شود ، مشخص است که دشمنانش بیکار نشسته اند و سعی می کنند از هر طریق ممکن معادله را به هم بزنند. تعدادی را به اسم روشنفکر به میان مردم می فرستند تا هویت دینشان را بربایند و تعدادی را نیز به نام عالم دینی در قالبی متحجرانه به میان دینداران می فرستند تا هویت ایرانیشان را از آنها بگیرند. دشمنان اسلام در تلاش هستند تا هر فساد و اشکالی که در نظام به وجود می آید را به اسلام نسبت دهند. مردم باید در مقابل اینگونه هجمه ها هشیار باشند.
عضو حزب اعتماد ملی و مدیر مسئول پرتال جامع عرفان و مذهب ایران، مطالعه کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری را برای هر ایرانی لازم دانست و تاکید کرد: اسلام نه تنها با تاریخ هیچ کشوری تعارضی ندارد بلکه مسلمانان را به حفظ آثار تاریخی جهت عبرت آموزی دعوت کرده است، لذا بی توجهی به برخی بناهای مهم تاریخی کشورمان هیچ ربطی به اسلام ندارد و معتقدم اگر افرادی سعی می کنند تا اسلام را مخالف تاریخ ایران نشان دهند، درگیر طرحی توطئه آمیز شده اند که خود اسلام را مورد هدف قرار داده است.

تاییدکننده سرلک

کد خبر: 742285

وب گردی

وب گردی