افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان ١٥ پروژه مهم عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در استان خراسان جنوبی

 طرح و پروژه مهم عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در استان خراسان جنوبی در مراسمی با دستور رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در ادامه برنامه های سفر به استان خراسان جنوبی از طریق ویدئو کنفرانس، دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١٥ طرح مهم عمرانی، تولیدی، صنعتی و زیربنایی با سرمایه گذاری بالغ بر ٨ هزار میلیارد ریال در این استان را که مربوط به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت ، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، نفت و راه و شهرسازی بود ، صادر کرد.

رییس جمهور در فرمان بهره برداری همزمان از پروژه های اقتصادی و زیربنایی استان خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت دوم فروردین و سالروز شهدای مدرسه فیضیه قم و با تقدیر از تلاش های دست اندرکاران اجرای پروژه ها و تبریک سال نو به ملت ایران، افزود: امیدوارم به برکت نام حضرت فاطمه زهرا(س)، سال ٩٦ سالی سرشار از موفقیت و برکت برای ملت ایران و مردم استان خراسان جنوبی باشد.

روحانی در بخش بهره برداری از طرح های ورزشی در استان خراسان جنوبی و از جمله استادیوم 15 هزار نفری بیرجند، گفت: توسعه ورزش برای نشاط جوانان و سلامت جامعه و همچنین درورزش های قهرمانی با تقویت غرور ملی، بسیار حائز اهمیت است.

رییس جمهور در حوزه افتتاح طرحهای مرتبط با گازرسانی در استان با اشاره به گزارش ارائه شده در نشست ، خاطرنشان کرد: این آمار که گفته شد از ابتدای فعالیت شرکت گاز تا سال 92 ، به 14 هزار روستا گازرسانی شده اما در دولت یازدهم، 9 هزار روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند، آمار بسیار افتخار آمیزی است و این در حالی است که اعتبار آن نیز از بودجه عمومی نبوده و از محل صرفه جویی در فرآورده های نفتی تامین شده است.

دکتر روحانی تاکید کرد: در دولت یازدهم بسیج بسیار گسترده ای برای گازرسانی به روستاها و شهرها انجام شده است و سال آینده در بخشهای تولید، پخش و صادرات گاز گام های بزرگی محقق می شود.

رییس جمهور افزود: ذخایر فرآورده های نفتی در استان های مرزی برای توسعه صادرات و واردات حائز اهمیت بوده و در مسیر مبارزه با قاچاق و جلب اعتماد مردم موثر است.

روحانی همچنین در بخش افتتاح طرحهای فرهنگی در استان نیز گفت: مردم منطقه خراسان همواره ادب پرور و فرهنگ دوست هستند و امیدوارم با تلاش های مسوولان، فضایی مناسب جهت رشد و تعالی فرهنگی جوانان کشور فراهم شود.

رییس جمهور در ارتباط با طرحهای مرتبط با آب و شبکه های آبرسانی در استان نیز با بیان اینکه موضوع آب و حل مسائل آن در کشور یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید است، افزود: در دولت یازدهم به بیش از ٥ هزار و 200 روستا آبرسانی شده که این رقم بسیار ارزشمندی است.

روحانی با قدردانی از اقدامات وزارت نیرو در زمینه برق رسانی و آبرسانی در کشور و بویژه به روستاها گفت: کاری که در این حوزه بویژه در روستاها انجام گرفته است ، بسیار ارزشمند است و ما اگر می خواهیم مساله مهاجرت از روستاها به شهرها را کاهش داده ، کشاورزی را رونق دهیم و روستاها در مسیر تولید ، شکوفایی و آبادانی قرار گیرند ، باید نیازهای روستاها را تامین کنیم.

آغاز عملیات اجرایی فاز اول کارخانه کنستانتره و گندله سازی امید نور بیرجند با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و یکصد هزار تن کنستانتره و گندله از پروژه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، افتتاح استادیوم ١٥ هزار نفری غدیر بیرجند از پروژه های وزارت ورزش و جوانان و افتتاح مجتمع فرهنگی هنری فردوس از پروژه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان خراسان جنوبی است.

افتتاح انبار نفت بیرجند، گازرسانی به ٣٥ روستا در سطح استان، بهره برداری از طرح گازرسانی به شهر اِسفِدِن در قائنات، افتتاح طرح گازرسانی به شهر حاجی آباد (زیرکوه)، بهره برداری از خط انتقال گاز قائن-اسفدن-حاجی آباد، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ٥٥ روستا در شهرستان های قائنات و درمیان، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز سربیشه به نهبندان و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر دیهوک از طریق CNG در شهرستان طبس، از جمله پروژه های وزارت نفت در این استان می باشد.

همچنین افتتاح طرح آبرسانی به شهر طبسِ مسینا در شهرستان درمیان و بهره برداری از طرح آبرسانی به ٤٥ روستا در سطح استان در قالب ٢٣ پروژه اجرایی از اقدامات و پروژه های وزارت نیرو در خراسان جنوبی است.

بهره برداری از ١١٧ کیلومتر باند دوم بزرگراه در سطح استان و افتتاح ٢٠ کیلومتر راه اصلی محورهای بیرجند-سربیشه-فردوس نیز از طرح های وزارت راه و شهرسازی در این استان است.

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 742286

وب گردی

وب گردی