رئیس تبلیغات انتخاباتی ترامپ به ارتباط با روسیه متهم شد

پال مَنافورت در پی کشف یک سند در کیِ یف، به رابطه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از طریق ویکتور یانوکوویچ متهم شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،ترامپ رئیس پیشین تیم تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا به ارتباط با روسیه از طریق ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور پیشین اوکراین متهم شده است.

پال مَنافورت (Paul Manafort) رئیس پیشین تیم تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ در پی کشف یک سند در کیِ یف، به رابطه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از طریق ویکتور یانوکوویچ متهم شده است.

سرگئی لِشچنکو (Sregii Leshchenko) یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین سندی شش صفحه‌ای را به سی ان ان نشان داده است که امضای پال مَنافورت در پایین آن دیده می‌شود.

مَنافورت متهم است که کوشیده تا پول‌هایی را که از طریق حزب یانوکوویچ به او پرداخت شده است پنهان کند. این سند یک صورتحساب مالی به ارزش هفتصد و پنجاه هزار دلار در ازای 51 قطعه تجهیزات رایانه ایِ متفاوت است.

تاریخ این سند مربوط به 14 اکتبر سال 2009 میلادی است. در آن زمان مَنافورت به عنوان مشاور سیاسی برای یانوکوویچ در کی یِف مشغول به کار بود.

مَنافورت بارها اعلام کرده است که اشتغال به کار او در اوکراین کاملاً قانونی بوده است و هیچ کاری خلاف منافع آمریکا مرتکب نشده است. اما تحقیقات ضد فساد مالی در اوکراین، به دنبال این هستند که مَنافورت چه وقت و به چه میزان از یانوکوویچ پول دریافت کرده است.

روز دوشنبه، جیمز کومی رئیس اف بی آی نیز خطاب به کمیته اطلاعات مجلس آمریکا گفت که به دنبال تحقیقات در خصوص ارتباط احتمالی تیم تبلیغات انتخاباتی ترامپ با روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی است. سی ان ان از لِشچِنکو پرسید آیا با اف بی آی تماس گرفته است و ایشان پاسخی نداد. مشخص نیست که اف بی آی این سند را دیده است یا خیر.

سی ان ان اعلام کرده است که نمی‌تواند صحت این سند را تایید کند و جیسون مالونی (Jason Maloni) سخنگوی مَنافورت نیز اعلام کرده است که این امضای وی نیست و آقای مَنافورت این سند را برای اولین بار است که می‌بیند.

مالونی افزود:«این اتهامات بی‌پایه و اساس است. هر اتهامی از سوی لِشچِنکو را رد می‌کنیم».

یکی از وکلای آقای یانوکوویچ نیز به سی ان ان گفت که آقای یانوکوویچ هیچ اطلاعی از این اسناد و صورت حساب‌های مالی ندارد.

این سند در ادامه تحقیقات مقامات اوکراینی در خصوص حل یک معما مبنی بر ارتباط حزب یانوکوویچ با مَنافورت است. مقامات اوکراینی معتقد هستند که مَنافورت و دیگران میلیون‌ها دلار پول غیرقانونی از حزب یانوکوویچ دریافت کرده‌اند.

یانوکوویچ مورد حمایت روسیه بود که در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی در این کشور، سال 2014 به روسیه گریخت. یانوکوویچ و حزبش متهم به فساد مالی هستند.

تایید:سرلک

کد خبر: 742323

وب گردی

وب گردی