پنجمین دور مذاکرات سوریه فردا در ژنو برگزار می شود

تدوین قانون اساسی، برگزاری انتخابات، سازوکارهای تشکیل دولت و مبارزه باتروریسم ازمحورهای پنجمین دور مذاکرات سوریه در ژنو است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، استفان دی مستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد؛ مشاوره های غیررسمی رمزی عزالدین رمزی معاونش با شرکت کنندگان در مذاکرات ژنو پنج آغاز شده است.

دی میستورا که برای رایزنی هایی به مسکو و آنکارا سفر کرده است از اینکه همه دعوت شدگان در مذاکرات ژنو پنج در سوییس حضور دارند ابراز خرسندی کرد.

براساس بیانیه سازمان ملل ، استفان دی میستورا قرار است عصر امروز وارد ژنو شود و مذاکرات رسمی ژنو پنج از فردا جمعه آغاز خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود، پنجمین دور مذاکرات سوریه از امروز با شرکت نمایندگانی از دولت سوریه به ریاست بشار الجعفری و مخالفان مسلح موسوم به گروه ریاض در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز می شود.

تدوین قانون اساسی، برگزاری انتخابات ، سازوکارهای تشکیل دولت و مبارزه با تروریسم از محورهای این نشست که احتمالا تا ده روز بطول می انجامد ،اعلام شده است.

دفتر سازمان ملل در ژنو در بیانیه ای ،اعلام کرد صبح امروز رمزی عزالدین رمزی معاون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با دیگر شرکت کنندگان در این مذاکرات در هتل موون پیک ژنو دیدارهای جداگانه برگزار کرده است .

استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که پیش از برگزاری این مذاکرات با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار کرد، تاکید کرده چهار موضوعی که در نشست ژنو پنج بررسی خواهد شد در چارچوب اجرای قعطنامه 2254 شورای امنیت و بیانیه ژنو است.

مذاکرات ژنو چهار به دلیل کارشکنی های مخالفان مسلح موسوم به گروه ریاض به هیچ توافقی نینجامید.

مخالفت معارضان ریاض با پیوستن معارضان قاهره و مسکو به این گروه و همچنین مخالفت شدید معارضان ریاض با درج بند مبارزه با تروریسم به عنوان اولویت در دستور کار، از دیگر دلایل بی نتیجه ماندن مذاکرات ژنو چهار بود.

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 742415

وب گردی

وب گردی