دفتر همکاری آموزشی ایران با اتحادیه اروپا در آلمان راه‌اندازی می‌شود/همکاری مشترک دانشگاه علم و صنعت با دانشگاه‌های ایتالیا از امسال

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از راه‌اندازی دفتر همکاری آموزشی ایران با اتحادیه اروپا در کشور آلمان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدعلی برخورداری گفت: «تاکید ما در دانشگاه علم و صعنعت بر روی فناوری و تبدیل علم به فناوری است. در همین زمینه طرح‌های کلان ملی را اجرا می‌کنیم که این امر از سال‌های گذشته هم جریان داشته است و امسال هم با قوت بیشتری پیگیری می‌شود. راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان هم در دستور کار است تا بتوانیم فعالیت نتیجه‌بخشی داشته باشیم.»

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: «ما همچنین بر روی فعالیت‌های بین‌المللی و جذب دانشجوی خارجی و اعزام دانشجویان و استادان برای تحصیل در مقاطع مختلف و هم برای دوره‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت تاکید داریم. در این زمینه فعالیت‌های خوبی با کشورهای همسایه از قبیل عراق شروع کرده‌ایم. امسال قرار است در دانشگاه علم و صنعت دوره‌های علمی و فناوری برای دانشجویان و استادان کشور عراق برگزار شود. تعدادی از دانشجویان علم و صنعت را در حال حاضر به دانشگاه‌های فرانسه فرستاده‌ایم و در نهایت به آن‌ها یک مدرک دوگانه از سوی دانشگاه‌های مبدا و مقصد اعطا می‌شود.»

او افزود: «همچنین قصد داریم تبادل استاد و دانشجو را با دانشگاه‌های ایتالیا از امسال آغاز کنیم. دولت و وزارت علوم به دنبال این است که در آلمان دفتری راه‌اندازی کند و همه امور آموزشی ایران را با اتحادیه اروپا حل و فصل کند و دانشگاه علم و صنعت به عنوان متولی این کار معرفی شده است. ما امسال هم برنامه‌های سال قبل را با جدیت دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسانیم و بتوانیم جایگاه این دانشگاه را در سطح بین‌الملل ارتقا دهیم.»

برخورداری بر فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها هم تاکید کرد و افزود: «ما در دانشگاه علم و صنعت مرتبا به دانشجویان اعلام کرده‌ایم و نه دانشگاه علم و صنعت بلکه باید همه دانشگاه‌ها میدان را برای ایجاد جو سالم انتخابات مهیا کنند. دانشگاه‌ها بیشترین و مهمترین تاثیر را در انتخابات دارند. باید کاری کنیم تا جناح‌های مختلف و گرایش‌های گوناگون در دانشگاه‌ها امکان گفت‌وگو و برگزاری جلسات پیدا کنند و انتخابات به بهترین نحو انجام شود.»

منبع: آنا

کد خبر: 742427

وب گردی

وب گردی