یک هزارو 212 تن برای عضویت در شوراهای استان اردبیل ثبت نام کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ازآغاز ثبت نام تاکنون یک هزارو 212 تن در مناطق این استان برای عضویت در شوراهای اسلامی شهروروستا نامنویسی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، ناصر نصیری در جریان بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری خلخال گفت: از این تعداد 322تن داوطلب عضویت در شورای شهرهای استان و 889 تن نیز برای شوراهای اسلامی روستاها نامنویسی کرده اند .

وی بیان کرد: در شهرستان خلخال نیز 36 تن اقدام به ثبت نام کرده اند که 10 تن درحوزه شهری و36 تن مربوط به روستاهای این شهرستان است .

معاون استاندار اردبیل اضافه کرد: درپنجمین دوره از انتخابات شهروروستای استان اردبیل 3 هزارو 352 تن منتخب مردم باید برای شوراهای اسلامی شهروروستا انتخاب شوند که از این تعداد 190 تن به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی شهرها و3 هزارو 162 تن نیز به عنوان منتخب مردم در شوراهای اسلامی روستاهای استان انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به نامنویسی برای انتخابات شوراهای اسلامی روستاها گفت: با توجه به گذشت چهار روز از ثبت نام ، تعداد ثبت نام کنندگان رضایت بخش نیست و با توجه به اهمیت شوراهای اسلامی در عمران وتوسعه روستایی به روستائیان توصیه می شود در زمان باقی مانده نسبت به نامنویسی در ستاد های انتخابات مستقر در فرمانداریها وبخشداری های استان اقدام کنند.

نصیری الزامی شدن گواهی عدم سو پیشینیه داوطلبان ثبت نام شوراها و زمارا یکی از عوامل استقبال ضعیف روستائیان از نامنویسی برای عضویت در شورا اعلام کرد وگفت: برای حل این مشکل فرمی در ستاد انتخابات استان طراحی شده که داوطلبان با پرکردن این فرم متعهد به ارایه گواهی عدم سو پیشینه کیفری درزمان بررسی هیات های اجرایی و پس از پایان مهلت ثبت نام می شوند.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 742435

وب گردی

وب گردی