رشد کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی زمینه را برای تبادلات علمی میان نخبگان ایرانی و دیگر ملل جهان فراهم کرده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت:رشد کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی و مطرح شدن آن به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، زمینه را برای تبادلات علمی میان نخبگان ایرانی و دیگر ملل جهان فراهم کرده است.

دکتر محمدرضا ولی لو در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد داسلامی در حوزه اجتماعی در سطح بین المللی گفت: لازمه مطرح شدن فرهنگ اسلامی- ایرانی و الگو قرار گرفتن آن در سطح بین­ المللی، رشد علمی موسسات آموزش عالی و اقتصادی جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف انجمن آسایهل تقویت بنیه علمی و پژوهشی مراکز آموزشی و توسعه آموزش عالی از طریق برقراری ارتباطات دوجانبه و چند جانبه این نوع موسسات در سطح بین­ المللی به خصوص در جنوب شرق آسیا است، در سایه رشد علمی پایدار، رغبت دیگر کشورها برای برقراری ارتباطات با موسسات آموزشی ایرانی در قالب همایش ­ها، اعزام دانشجو و فعالیت های چند جانبه افزایش یافته و به دلیل جذابیت فرهنگ و معماری اصیل ایرانی زمینه برای صدور آن مساعدشده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با اشاره به پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه گردشگری گفت:گستردگی واحدهای دانشگاهی در اکثر نقاط کشور با امکانات زیر ساختی مناسب و با توجه به اینکه ایران از جمله 10 کشور برتر دنیا در زمینه جاذبه­ های فرهنگی و تاریخی است، در صورت داشتن برنامه ­ریزی هدفمند و آینده نگر می­ توان از ظرفیت­ های بالقوه واحدهای دانشگاهی در راستای افزایش توریسم ملی کمک گرفت. البته در این خصوص اقدامات اولیه توسط مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی شروع شده است.

وی با اشاره به طرح شناسایی مفاخر فرهنگی و ادبی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: رشد کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی و مطرح شدن آن به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، زمینه را برای تبادلات علمی میان نخبگان ایرانی و دیگر ملل جهان فراهم کرده است. با افزایش این نوع ارتباطات، ارزش واقعی فرهنگ و تمدن ایران و نقش دانشمندان این مرز و بوم در تکامل علمی و تمدنی بشری در طول تاریخ برای ملل معاصر بهتر تبیین خواهد شد.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 742453

وب گردی

وب گردی