سخنگوی وزیر کشور: تجربه انتخابات در کشور ما یکی از بهترین نمادها و نمودارهای مردم سالاری دینی در جهان معاصر است

 قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها و سخنگوی وزارت کشور گفت: مشارکت هرچه بیشتر ایرانیان داخل و خارج کشور در انتخابات آتی، ضامن تحقق مقتدرانه اراده عمومی در تعیین سرنوشت کشور و ادامه مسیر توسعه، تعالی و پیشرفت خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، سیدسلمان سامانی روز جمعه در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و نوروز سال 1396 هجری شمسی نوشت: ابتدا لازم می دانم مراتب سپاسگزاری خود را از پیام حکیمانه رهبر معظم انقلاب اعلام کنم. نگاه ژرف معظم له به همت جوانانه و حرکات مؤمنانه ملت غیور ایران در کنار عزت و امنیت ملی که حاصل همدلی و همزبانی دولت و ملت بوده است تصویر جامعی را از سال 95 در اذهان متبادر می سازد.
وی در ادامه نوشت: تاییدات رهبر معظم انقلاب و اشاره ایشان به مصادیقی همچون برخورداری کشور از امنیت پایدار، حاکی از توفیق متولیان تامین امنیت در کشور است؛ امنیتی که جز با اتکا به رهنمودهای مدبرانه ایشان، پشتوانه مردمی، وحدت ملی و تدبیر نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی در قالب شوراهای تامین شهرستان‌ها و استان‌های کشور محقق نمی‌شد. این فضای امن و آرام بسترساز شکوفایی و دستیابی ملت ایران به قله های پیشرفت و اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
سامانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وزارت کشور در سال گذشته علاوه بر تلاش در جهت تحقق امنیت در تمامی شئون آن، اقتصاد مقاومتی، مقابله با آسیب های اجتماعی، صیانت از حقوق ملت، عمران و آبادانی شهرها و روستاها و توسعه نشاط و آرامش سیاسی را در دستور کار خود داشت.
سخنگوی وزارت کشور در ادامه نوشت: در سال 95 تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، محور راهبردی تصمیمات و اقدامات استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به نمایندگی از دولت تدبیر و امید و ریاست جمهوری در اقصی نقاط کشور بود که در این رهگذر همکارانمان نقش خود را در اجرای سیاست‌های عمومی دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی از طریق کنترل تورم، بازگشت امنیت به سرمایه‌گذاری، مثبت کردن تراز تجاری، کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، احیای واحدهای تولیدی غیر فعال و ایجاد رشد اقتصادی به نحو شایسته‌ای به انجام رساندند.
وی در ادامه یادداشت خود نوشت: آنچه مهم است ملموس شدن این توفیقات برای آحاد مردم است. نامگذاری سال جدید با عنوان 'اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال' که تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای سال پیش روست یکی از مهمترین راه های شیرین نمودن کام ملت از گشایش ها و سیاست های اتخاذ شده در دولت یازدهم می باشد.
سامانی در این یادداشت افزود: ان شاءالله این مهم با تلاش مضاعف تمامی مسئولان و همدلی و همبستگی دولت و ملت در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با توجه ویژه به تولید ملی و اشتغال جوانان خصوصا' فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها محقق خواهد شد.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها با تاکید بر این که امسال یکی از مهمترین وقایع سیاسی کشور نیز به وقوع خواهد پیوست، نوشت: در سال‌های گذشته توسعه نشاط سیاسی از طریق ایجاد فضایی امن برای بروز و ظهور گفتمان های مختلف، تکثر دیدگاه‌ها، تضارب آرا و اندیشه‌ها و صیانت از آزادی بیان و در کنار آن توسعه آرامش سیاسی از طریق وحدت تمامی جریانات حول محور قانون، منافع ملی و ارزش‌های انقلاب اسلامی دنبال شد.
وی در ادامه یادداشت خود نوشت: تجربه انتخابات در کشور ما یکی از بهترین نمادها و نمودارهای مردم سالاری دینی در جهان معاصر است، انتخاباتی که ملت ما در کمال آرامش و با نشاطی مثال‌زدنی انتقال قدرت بین منتخبین خود را با زبان رای انجام می دهند. بدون شک در بیست و نهم اردیبهشت سال جاری نیز ملت هوشمند و فهیم ایران اسلامی با حضور پرشکوه در انتخابات سرنوشت سیاسی خود را با دقت رقم خواهند زد.
سامانی در پایان نوشت: در این راستا فرزندان ملت در وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نهایت اهتمام و مساعی خود را برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند در فضایی امن و سالم به عمل خواهند آورد و با پایبندی به مرّ قانون و التزام کامل به رعایت بی‌طرفی، امانتداری صدیق از حق‌النّاس خواهند بود.

تاییدکننده:سرلک

کد خبر: 742528

وب گردی

وب گردی