راه اندازی فراکسیون دانشگاه آزاد در مجلس یکی از مهمترین اقدامات معاونت پارلمانی در سال 95

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشریح فعالیت های این معاونت در سال 95 تاکید کرد، راه اندازی فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس یکی از اقدامات مهم این معاونت در سال 95 بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عملکرد این معاونت در سال 95 گفت: در سال 95 معاونت امور مجلس به صورت کلی در حوزه کاری مربوط به مجلس و دانشگاه اقدامات مهمی انجام داده است؛ به طور مثال نشست هم اندیشی دانشگاه و نمایندگان دوره دهم با حضور بیش از 70 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت 95 یکی از این اقدامات است.
او ادامه داد: تشکیل و راه اندازی فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از 116 نفر از نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی و برگزاری جلسات در مجلس، پاسخ قانع کننده به نمایندگان و جمع آوری امضاء(انصراف) آنها برای ملغی شدن طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه نیز از فعالیت های انجام شده است.

عسکری افزود: برگزاری جلسه فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در ابتدای تاسیس فراکسیون و با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پیگیری مطالبات دانشگاه از مجلس با ارائه طرح از سوی نمایندگان از قبیل اصلاح قانون هیأت پذیرش دانشجو و مباحث مربوط به شرکت‌های دانش بنیان، پاسخ به مکاتبات نمایندگان کمیسیون های مختلف مجلس و جلسات مشترک کاری با ادارت مرتبط مجلس همانند معاونت و اداره کل قوانین و حضور مستمر و پویا در جلسات علنی مجلس و کمیسیون های مرتبط بر حسب موضوع و تهیه گزارش از اقدامات در این حوزه بوده است.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این معاونت همچنین در حوزه درون سازمانی در همه جلسات هیات رئیسه دانشگاه،سفرهای استانی،شورای انتصابات،کمیته ها و کمیسیون های تخصصی و جلسات معاونت های مختلف فعال بوده است.

اشاعه فرهنگ کارهای خیر توسط معاونت پارلمانی

او درباره اداره امور خیرین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تهیه و تدوین اساس نامه و شیوه نامه اجرایی مجمع خیرین در کارگروه تخصصی اداره مقررات،طرح ها و لوایح، مکاتبه و گزارش خواهی از 31 واحد مراکز استان درباره چگونگی و میزان جذب کمک های خیرین بر اساس مصوبه 721 شورای انقلاب فرهنگی و معرفی نماینده استان در این خصوص و تهیه بانک اطلاعاتی، شرکت در مراسم افتتاحیه مراکز خیرساز و جلسات جذب کمک ها و مشارکت های مردمی نیز از جمله فعالیت های اداره امور خیرین است.

عسکری گفت: این حوزه در نظر دارد برای اشاعه فرهنگ خیرات در فرهنگ آموزش عالی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به برگزاری نشست رابطین استان ها و متعاقب آن همایش بزرگ خیرین دانشگاه اقدام کند.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اولین و مهمترین فعالیت این معاونت گفت: یکی از مهمترین فعالیت ها تعامل مثبت و موثر با نمایندگان است. قطعاً هر چه این روند بیشتر و موثرتر باشد نتیجه آن به رشد کمی و کیفی آموزشی آموزش عالی در حوزه دانشگاه آزاد منجر خواهد شد. برای این موضوع است که فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس دهم راه اندازی شده است.
او ادامه داد: پیگیری مجدانه مطالبات دانشگاه از مجلس با ارائه طرح از سوی نمایندگان از قبیل اصلاح قانون هیأت پذیرش دانشجو و مباحث مربوط به شرکت‌های دانش بنیان، تعامل با کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق جهت بهره‌مندی دانشگاه آزاد اسلامی از صندوق توسعه ملی که امسال هم برای اولین بار نام دانشگاه آزاد اسلامی بصورت صریح در تبصره 4 بودجه بعنوان بهره برداری و دریافت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی آورده شد.

عسکری افزود: پیگیری جهت جلب مشارکت‌های خیرین از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای مختلف و برگزاری اولین همایش خیرین کشور، برنامه ریزی جهت بازدید نمایندگان به ویژه اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات، کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون فرهنگی از امکانات، پروژه‌ها، ساختمان‌ها و مجتمع‌های پژوهشی، فرهنگی و ورزشی واحدها و مراکز آموزشی داخلی و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از دیگر اقدامات بود.
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی و مجامع استانی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای تبادل نظر و استفاده از نظرات نمایندگان در جهت ارتقاء سطح کیفی دانشگاه به طور منظم و جلب حمایت اکثریت قاطع نمایندگان برای سومین سال متوالی از راهبردهای دانشگاه و اولویت های مورد نظر رئیس دانشگاه،به طوریکه این تعامل به تعامل اثربخشی بین دانشگاه و مجلس تبدیل شده هم از فعالیت های معاونت بوده است.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: آخوندی

204/200

کد خبر: 742547

وب گردی

وب گردی