تاثیرات چشم گیر ورود دانشگاه آزاد اسلامی به بحث تحصیلات تکمیلی در جهت کاهش فرار مغزها به خارج از کشور

علیرضا امیر تیموری گفت: آموزش عالی کشور در 3 سال گذشته تنها می توانست به 6-8 درصد پذیرش دانشجویان پی اچ دی کشور پاسخ دهد که این عدد برای مقاطع کارشناسی ارشد حدود 26 تا 32درصد بود. طبیعتا با وجود این مشکلات در سال های گذشته شاهد مهاجرت تعداد بسیاری از جوانان به خارج از کشور بودیم که با ورود دانشگاه آزاد به بحث افزایش تحصیلات تکمیلی شاهد رفع این مشکلات هستیم. 

علیرضا امیر تیموری رییس واحد گیلان دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به موضوع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت:آموزش عالی کشور در 3 سال گذشته تنها می توانست به 6-8 درصد پذیرش دانشجویان پی اچ دی کشور پاسخ دهد که این عدد برای مقاطع کارشناسی ارشد حدود 26 تا 32درصد بود. طبیعتا با وجود این مشکلات در سال های گذشته شاهد مهاجرت تعداد بسیاری از جوانان به خارج از کشور بودیم که با ورود دانشگاه آزاد به بحث افزایش تحصیلات تکمیلی شاهد رفع این مشکلات هستیم.

وی عنوان کرد: با توجه به مقایسه سطح تحصیلات دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی درمیابیم که در موضوع کیفیت آموزشی نیز این مجموعه علمی از بسیاری از دانشگاه های داخلی و خارجی جهان با کیفیت تر است. بعلاوه ضرورت ایجاب می کند که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت گسترش تحصیلات تکمیلی در سند چشم انداز کشور این امر به درستی تحقق پیدا کند.

امیر تیموری اضافه کرد: واحد گیلان نیز در مدت فعالیت های خود همواره سعی بر این داشته است که در جهت سیاست های کلان دانشگاه حرکت کند به همین منظور در طول 3 سال با افزایش تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکتری توانسته است به بخشی از این مهم دست پیدا کند.

رییس واحد گیلان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش مقالات علمی در رتبه بندی جهانی ادامه داد: با توجه به نقش مقالات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه بندی جهانی مشاهده می کنیم که در صورت حذف مقالات این مجموعه علمی نقش ایران در رنکینگ تولید علم جهانی به یک باره کاهش می یابد. در همین راستا امیدواریم همگام و موازی تولید علم و نشر مقالات بتوانیم شاهد تولید ثروت از این مجموعه دانشگاهی باشیم.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 742568

وب گردی

وب گردی