ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به کشتار غیرنظامیان در موصل

در پی بمباران هوایی اخیر نیروهای ائتلاف بین المللی به سرپرستی آمریکا در بخش غربی موصل که باعث صدها کشته و زخمی در بین غیرنظامیان شد، سازمان ملل در عراق روز شنبه نسبت به افزایش تلفات در بین غیرنظامیان در موصل ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، 'لیز گراند' هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل درعراق در بیانیه ای گفت که افزایش تعداد بالای تلفات انسانی در بین غیرنظامیان در موصل شگفت آور است و به همین مناسبت با خانواده هایی که از حادثه آسیب دیده اند، ابراز همدردی می کند.
لیز گراند گفته است که در این جنگ (جنگ موصل) هیچ امری مهمتر از حفاظت از جان شهروندان نیست و طرف های درگیر باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از جان شهروندان انجام دهند.
این کارمند ارشد در سازمان ملل درعراق با انتقاد از حمله هوایی اخیر ائتلاف بین المللی گفته است که نه جنگجوها حق دارند از شهروندان به عنوان سپر انسانی بهره ببرند و نه بایستی از طریق حملات هوایی غیر منظم، جان شهروندان در موصل به مخاطره بیافتد.
هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل درعراق بر ضرورت حفاظت از جان شهروندان در جنگ موصل تاکید کرده است.
یک حمله نیروهای ائتلاف بین المللی به سرپرستی آمریکا در بخش غربی موصل در پنجشنبه گذشته (چهارم فروردین ماه 96) باعث ویران شدن دو باب منزل بر سر ساکنان آن که از حملات هوایی، پناه گرفته بودند، شد.
'عبدالرحمان اللویزی' نماینده پارلمان از استان نینوا پیشتر دربیانیه ای گفته بود که 200 غیر نظامی بر اثر این حمله هوایی در زیر آوار جان باختند اما برخی گزارش های خبری تعداد قربانیان را 130 نفر اعلام کرده است.
براساس این گزارش نیروهای امداد رسانی عراق توانسته اند که 56 نفر را از زیر آوار خارج کنند.
این حادثه در داخل عراق باعث خشم و انزجار عمومی از رفتارهای آمریکایی ها در نادیده گرفتن جان شهروندان شده است و برخی از نمایندگان اهل سنت در استان نینوا از حملات غیر منظم نیروهای آمریکایی علیه شهروندان انتقاد کرده اند.
ائتلاف نظامی بین المللی به سرپرستی آمریکا وعده کرده است که درخصوص اسباب این واقعه تحقیق و تفحص کند.

تاییدکننده سرلک

کد خبر: 742626

وب گردی

وب گردی