استان اردبیل قطب گردشگری شمال غرب کشور است

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  گفت: استان اردبیل با دارابودن جاذبه های تاریخی ،طبیعی و گردشگری همه ساله میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

به گرارش خبرگزاری ایسکانیوز، کریم حاجی زاده باستانی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: استان اردبیل با دارا بودن 900 اثر تاریخی ثبتی وجاذبه های طبیعی و گردشگری همه ساله میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است .از جمله شاخص ترین آثار تاریخی این استان می توان به اثر تبت شده جهانی مجموعه خانقاهی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، بقعه شیخ حیدر و محوطه باستانی شهریئری اشاره کرد. همچنین ازجنگل های فندقلوی شهرستان نمین، پل معلق در مشگین شهر و آب های درمانی شهرستان سرعین از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری این استان یاد کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به افزایش 10 در صدی آمار خودروهای ورودی استان براساس اعلام اداره کل حمل ونقل استان و افزایش 11 درصدی بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان افزود: علی رغم اینکه استان اردبیل بدلیل شرایط جوی و آب و هوای نسبتا سرد حاکم براستان در ایام نوروز بعنوان مقصد گردشگری نمی باشد ،ولی حضور گردشگران در ایام نوروز و افزایش 10 درصدی آن قابل توجه است.

حاجی زاده همچنین با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان متشکل از دستگاه های عضو ستاد از چندین روز قبل از شروع تعطیلات نوروزی تمام تلاش خود را برای استقبال مناسب از مهمانان نوروزی نموده اند و در ایام نوروز نیز با نظارت های روزانه ناظرین ستاد در سطح استان در بالابردن کیفیت مراکز اقامتی وگردشگری اقدام نموده اند ، ابراز امیدواری کرد تا مهمانان نوروزی با خاطره ای خوب این استان زیبا را ترک نمایند.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 742676

وب گردی

وب گردی