حجت الاسلام میبدی: انتقاد از دولت خوب است اما سیاه نمایی خیر/ برای برگزاری انتخابات موفق همدلی مسالمت آمیز در میان ملت ایجاد کنیم

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تمام کارهای دولت را منفی جلوه ندهیم، گفت: اگر دولت 50 اقدام مثبت انجام داده و 10 اقدام منفی، آن 10 اقدام را به 50 اقدام مثبت حاکم نکنیم و کارهای خوب را هم بگوییم؛ انتقاد از دولت خوب است اما سیاه نمایی کار بسیار غلطی است.

حجت الاسلام فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درخصوص تلخ ترین و شیرین ترین اتفاقات سال 95 در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: پیروزی اصغر فرهادی و دریافت جایزه اسکار که یک ایرانی در آمریکا با وجود جو بد سیاسی که به اصطلاح کاخ نشینان آن کشور برای کشورهای اسلامی به ویژه ایرانی درست کردند خبر بسیار خوشی بود، با این حال متولیان اسکار نگاه سیاسی به کار هنر نداشتند .

میبدی ادامه داد: درخشیدگی فرهنگ هنر ما در آمریکا یک افتخاری است برای همه ایرانیان و جا داشت رسانه های ما مخصوصا صدا و سیما به این پیروزی بیشتر می پرداختند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد ولی رسانه های جهانی به این مساله خوشبختانه به خوبی پرداختند و این اتفاق برای ملت بزرگ ایران خبر بسیار خوبی بود.

وی درخصوص ناگوارترین اتفاق سال گذشته گفت: متاسفانه تلخ ترین اتفاق درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که حقی به گردن انقلاب داشت. البته بزرگان دیگری هم از دنیا رفتند آیت الله موسوی اردبیلی که یکی از چهره های برجسته انقلاب و یاران امام بودند و از افرادی بودند که استقلال فکری و از عالمانی بودند که در حال حاضر جایشان به سختی پر می شود.

میبدی با اشاره به فعالیت های وزارت خارجه کشورمان ادامه داد: کارهای دولت را اگر تا به کنون نگاه کنیم موضع وزارت خارجه و دولت در مقابل حرکات تندی که در منطقه صورت می گیرد تا ایران را بایکوت کنند بسیار موضع خوبی بوده که نگذاشته اند اتفاقات تلخی در منطقه فراگیر شود و با هوشمندی، درایت و درست برخورد کردن خیلی از توطئه ها را نسبت به ایران خنثی کردند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درپاسخ به این که پیشنهاد شما برای هرچه بهتر صورت گرفتن انتخابات ریاست جمهوری چیست، بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود و همدلی، همزیستی، الفت و محبت میان ملت و آحاد مردم به وجود بیاید.

وی در ادامه تصریح کرد: یکسری ایرانیان خارج از کشور که دلشان برای ایران میتپد و می خواهند به کشورمان بازگردند و زندگی کنند باید همدلی به وجود بیاید تا آنها بتوانند به کشور برگردند و با بازگشت آنها به وطن اتفاقات بسیار شیرینی رخ خواهد داد.

میبدی افزود: باید سعی کنیم با همدلی گروه های سیاسی را به یکدیگر نزدیک کنیم و یکسری از ادبیات تلخی که در رسانه ها وجود دارد را کنار بگذاریم، با نگاه خوشبینانه به یکدیگر نگاه کنیم، حتی اگر اختلاف سلیقه و اختلاف فکری داشتیم این اختلافات را به خصومت و خشونت تبدیل نکنیم زیرا این خصومت ها متاسفانه در انتخابات تاثیر منفی خواهد داشت.

وی با بیان این که تمام کارهای دولت را منفی جلوه ندهیم، افزود: اگر دولت 50 اقدام مثبت انجام داده و 10 اقدام منفی آن 10 اقدام را به 50 اقدام مثبت حاکم نکنیم و کارهای خوب را هم بگوییم. انتقاد از دولت هم خوب است اما سیاه نمایی کار بسیار غلطی است.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: اگر اقعا به فکر منافع ملی هستیم باید همدلی، همزیستی و الفتی در میان ملت ایجاد کنیم. در حال حاضر جامعه ما متاسفانه تقریبا رو به سمت دوقطبی شدن است، عده ای همه چیز را سیاه، عده ای همه چیز را سفید می بینند و یک عده در مقام نفی دیگری هستند؛ باید یک همدلی مسالمت آمیز در میان ملت ایجاد کنیم تا در انتخابات تاثیر خوبی داشته باشد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 742684

وب گردی

وب گردی