چرا جو بایدن در رقابت های انتخاباتی ۲۰۱۶ حضور نیافت؟

درگذشت فرزند جو بایدن پس از ابتلا به سرطان یکی از دلایل حضور نیافتن وی در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ "جو بایدن" معاون رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن ابراز تاسف از اینکه چرا تصمیم خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 قطعی نکرده، پیش‌بینی کرد در صورتی که حزب دموکرات از وی به عنوان نامزد نهایی این حزب حمایت می کرد می توانست دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست دهد.

وی طی سخنرانی جمعه شب در دانشگاه "کلگیت" در همیلتون اظهار داشت: من برای سِمت ریاست جمهوری برنامه ریزی کرده بودم. اگرچه این اقدام در وهله اول مشکل به نظر می رسید ولی معتقدم می توانستم پیروز شوم. من اطلاعات زیادی دارم و تقریبا مطمئن هستم اگر به عنوان نماینده حزب دموکرات انتخاب می شدم، شانس رئیس جمهور شدن را داشتم.

بایدن با اشاره به این موضوع که درگذشت فرزندش یکی از دلایل شرکت نکردن وی در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ بود، ادامه داد: از اینکه وقتم را با فرزندم سپری کردم تاسف نمی خورم ولی از اینکه رئیس جمهور نیستم متاسفم؛ من واجد شرایط بودم.

"بو بایدن" پسر 46 ساله معاون اوباما در سال 2015 به دلیل ابتلا به بیماری سرطان مغز درگذشت .

جو بایدن توضیح داد به دلیل بیماری فرزندش درشرایط حساسی به سر می برد و حتی پس از درگذشت او بخشی از روح خود را از دست داده بود. بنابراین امکان آن وجود نداشت که توجه کامل خود را برروی ریاست جمهوری متمرکز کند.

قوت گرفتن برخی نظرات درباره اینکه دونالد ترامپ یک رئیس جمهور تک دوره ای است می تواند شرایط حضور جو بایدن را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا تسهیل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خبرنگار:شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 742727

وب گردی

وب گردی