پیش‌بینی وضعیت جوی کشور در ۳ روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی کشور را در سه روز آینده تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احد وظیفه در این باره اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی امروز (یکشنبه ۶فروردین) با حرکت و ادامه فعالیت سامانه بارشی به سمت شرق به تدریج از میزان بارش و ابرناکی در بخش‌های غربی کشور کاسته شده و عمده بارش‌ها در شمال شرق، شرق، جنوب و دامنه‌های رشته کوه زاگرس به صورت رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطق مرکزی کشور بارش با شدت کمتری و به صورت رگبارهای موقتی در اواسط روز رخ خواهد داد. همچنین امروز (یکشنبه) استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان با بارش باران همراه خواهد بود که وقوع رعدوبرق و وزش باید شدید و احتمال تگرگ نیز در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: روز دوشنبه (۷فروردین) نیز در مناطق شرق و جنوب کشور در اواسط روز افزایش ابر و رگبارهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود که در اواخر این روز نیز از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد.

به گفته وی خلیج فارس نیز امروز و فردا مواج است.

وظیفه در پایان گفت: آسمان تهران نیز روز یکشنبه (۶فروردین) نیمه ابری همراه با وزش باد در برخی نقاط ابری با احتمال بارش با بیشینه و کمینه دمای ۱۲ و ۳ درجه، روز دوشنبه (۷فروردین) آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای۱۶ و ۴ درجه و روز سه شنبه نیز آسمان تهران مانند روزهای گذشته با بیشینه و کمینه دمای ۱۷ و ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

دریافت کننده و انتشار دهنده: نیوشا یعقوبی

701701

کد خبر: 742777

وب گردی

وب گردی