سخنگوی وزارت کشور:  افشای اطلاعات اشخاص در بررسی صلاحیت‌ها ممنوع است

سخنگوی وزارت کشور با تاکید براینکه در بررسی صلاحیت نامزدهای شورای شهر مرّ قانون رعایت می‌شود، گفت: بررسی صلاحیت‌ها باید طبق قانون کاملا محرمانه انجام شود و افشا هرگونه اطلاعات تحت هر شرایط ممنوع است.

به گزارش ایسکانیوز، سلمان سامانی، پیش از ظهر امروز در حاشیه آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران درخصوص روند ثبت‌نام‌ها، تایید‌صلاحیت‌ها و موارد دیگر انتخابات بیان کرد: کلید واژه انتخابات رعایت قانون است. یک سری ویژگی‌ها در قانون در خصوص انتخابات وجود دارد که باید به آنها تمکین کرد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان این که درخواست ما از نامزدهای انتخاباتی این است که قوانین انتخابات را به خوبی مطالعه کنند، ادامه داد: یکی از مهمترین موارد قانونی، زمان و نوع تبلیغات انتخاباتی است. از مرداد ماه سال گذشته آموزش به مجریان انتخابات را آغاز کردیم و پس از امتحان آنها را تایید کردیم. جزوه‌ای هم در خدمت نامزدهای انتخابات قرار خواهیم داد تا آنها با حقوقی که در اختیار دارند آشنا شوند.

سامانی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان تا به این لحظه گفت: تا این لحظه ۲۰۵ هزارو ۲۰۴ نفر در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند و این آخرین آماری است که به دست من رسید. تعداد نامزدها نسبت به دوره گذشته ۸/ ۱ افزایش داشته است. مشارکت در انتخابات چه از نظر شرکت کننده و چه از نظر نامزدها بسیار مهم است. ما از شخصی هایی که حضور خود را در انتخابات موثر می‌دانند دعوت می‌کنیم تا در صحنه حاضر شوند و با شرکت خود فرصت انتخاب را برای مردم به وجود آورند.

وی در مورد نحوه تایید صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: تایید صلاحیت‌ها مطابق ماده ۱۷ حقوق شهروندی هیات‌های اجرایی و هیات‌های دیگر انتخابات باید بی‌طرفانه و شفاف باشد. بررسی صلاحیت‌ها باید طبق قانون انجام شود و کاملا محرمانه انجام شود و افشا هرگونه اطلاعات تحت هر شرایط ممنوع است.

سخنگوی وزارت کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی طبق قانون مکلف هستند که نیروهای خود را در اختیار وزارت کشور قرار دهند و همه دستگاه ها همکاری مناسبی داشتند. همچنین از صداوسیما درخواست داریم که انتخابات و بالا بردن اطلاعات مخاطبان را بیشتر پوشش دهند.

سلمانی تاکید کرد: برای نامزدی در انتخابات سکونت در محل شرط نیست ولی اگر موفق به کسب رای کردند در محلی که رای گرفتند باید سکونت داشته باشند.

خبرنگار: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 742821

وب گردی

وب گردی