آغاز رقابت 24 تیم برای تصاحب 12 سهمیه باقیمانده جام ملتهای آسیا 2019

رقابت 24 تیم قاره کهن برای تصاحب 12 سهمیه باقیمانده جام ملتهای فوتبال آسیا 2019 از امروز آغاز می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تارنمای رسمی ای اف سی، در آخرین مرحله از رقابت های مقدماتی جام ملتهای آسیا به میزبانی امارات متحده عربی، 12 مسابقه برگزار می شود.
قرعه کشی این مرحله در ماه ژانویه در ابوظبی برگزار شد و 24 تیم به شش گروه تقسیم شدند. دو تیم صدر هر گروه به جام ملتهای آسیا که از 15 دی ماه تا 12 بهمن سال 1397( 5ژانویه تا اول فوریه 2019 ) در امارات متحده عربی برگزار می شود، صعود می کنند. جام ملتهای آسیا با حضور 24 تیم برگزار می شود.
چین تایپه در اولین دیدار این مرحله امروز میزبان ترکمنستان است. در گروه ای، میانمار میزبان هند است و قرقیزستان به مصاف ماکائو می رود.
در گروه بی، لبنان در بیروت مقابل هنگ کنگ بازی می کند. در همین گروه، دیدار تیم های کره شمالی و مالزی به تعویق افتاده است. قرار است این مسابقه در زمین بی طرف در ماه ژوئن برگزار شود.
در گروه سی، اردن میزبان کامبوج است. افغانستان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان مقابل ویتنام به میدان می رود.
عمان در گروه دی در مسقط از بوتان پذیرایی می کند. مالدیو میزبان فلسطین است. در گروه یی، بحرین مقابل سنگاپور به میدان می رود.
در گروه اف، فیلیپین در مانیل مقابل نپال بازی خواهد کرد. یمن در دوحه به مصاف تاجیکستان می رود. کویت به علت اینکه همچنان از طرف فیفا محروم است، در این رقابتها حضور ندارد.
12 تیم پیشتر صعود خود را به جام ملتهای آسیا قطعی کرده اند. استرالیا مدافع عنوان قهرمانی، چین، عراق، ایران، اردن، کره جنوبی، قطر، عربستان سعودی، سوریه، تایلند، ازبکستان و امارات متحده عربی این 12 تیم را تشکیل می دهند. این تیم ها با شرکت در دور دوم رقابت های مقدماتی مشترک جام جهانی 2018 و جام ملتهای آسیا 2019 صعود خود را قطعی کردند.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 742828

وب گردی

وب گردی