احیای 1008 واحد تولیدی و صنعتی اصفهان در سال 95

یک هزار و هشت واحد صنعتی و تولیدی استان اصفهان در سال 95 با دریافت تسهیلات بانکی در جهت اجرای برنامه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، احیا شده و یا ظرفیت کاری و تولیدی خود را افزایش دادند.

به گزارش ایسکانیوز، اجرای برنامه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از اقدام های شاخص سال 95 دولت برای خروج بخش صنعت از رکود، رفع موانع تولید در همه استان ها از جمله استان اصفهان ارزیابی می شود.
در این راستا در سال 95 در مجموع، یک هزار و هشت واحد صنعتی و تولیدی در استان اصفهان موفق به دریافت تسهیلات بانکی به ارزش بیش از هشت هزار میلیارد ریال شدند.
بنا به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اجرای طرح های تسهیل و رفع موانع تولید و بسته های حمایتی از صنایع کوچک و متوسط، پرداخت این تسهیلات و همچنین تسهیل امور بانکی، مالیاتی و بیمه ای، 45 هزار فرصت شغلی در این استان تثبیت و 16 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
سال گذشته سامانه اینترنتی 'بهین یاب' برای حمایت قانونی و ثبت نام واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شد و بنا به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان چهار هزار و 656 واحد یعنی نیمی از واحدهای زیر 100 نفر کارگر استان اصفهان در این سامانه ثبت نام کردند.
وضعیت این واحدهای صنعتی در سال گذشته در کارگروه رفع موانع تولید و سیستم بانکی استان بررسی شد و پس از بررسی این دو مرجع، از بین واحدهای ثبت نام شده، حدود سه هزار واحد شرایط دریافت تسهیلات را نداشتند و از گردونه بسته حمایتی رونق خارج شدند.
بدین ترتیب حدود یکهزار و 700 واحد صنعتی کوچک و متوسط استان اصفهان واجد شرایط دریافت تسهیلات برای سرمایه درگردش شناخته شد که تاکنون یکهزار و هشت واحد آنها موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.
بر اساس گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت بیشترین تعداد واحدهایی که موفق به دریافت تسهیلات بانکی شدند به ترتیب از شهرستان های اصفهان، کاشان و شهرضا با تعداد واحدهای 135، 72 و 49 هستند.
در کنار بسته حمایتی دولت یازدهم برای واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط، واحدهایی که بیش از 100 پرسنل دارند نیز مورد بررسی قرار گرفته و 134 واحد با بیش از 100 پرسنل در استان اصفهان با حجم تسهیلات بالغ بر 28 هزار میلیارد ریال در مراجع ذیربط تصویب و به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
با توجه به اینکه اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط، صنعتی ترین استان کشور است و 10درصد از جامعه کارگری در اصفهان زندگی می کنند بنابراین توجه ویژه ای به این استان در جهت حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی شده است به طوریکه تعداد و سقف پرداخت ها در این استان از رقم های اولیه تعیین شده فراتر رفته است.
علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و امور دارایی در این زمینه گفته است: مقرر بود 600 واحد تولیدی کوچک و متوسط با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال مشمول طرح حمایت از واحدهای صنعتی در استان اصفهان قرار بگیرند اما حدود یکهزار واحد از این تسهیلات بانکی بهره مند شده اند که این رقم از اهداف تعیین شده فراتر رفته است.
رسول زرگرپور استاندار اصفهان نیز با بیان اینکه این استان در زمینه ثبت نام واحدهای تولیدی برای پرداخت تسهیلات بانکی رتبه نخست را در کشور دارد، گفت: دولت در قالب بسته حمایتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تلاش می کند که جلوی تعطیلی و رکود در واحدهای تولیدی را بگیرد و اگر این اقدامات انجام نشده بود از دست رفتن فرصت های شغلی بسیار بیشتر از امروز بود.
استان اصفهان با 9 هزار و 300 واحد صنعتی فعال با اشتغال 263 هزار نفر، سهم 11 درصدی از صنایع کشور و در زمینه اشتغال، رتبه دوم کشور را پس از تهران دارد.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 742830

وب گردی

وب گردی