امکان طبابت محدود دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های ایران/ اعلام نتایج اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی در اردیبهشت

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فراهم شدن امکان طبابت به صورت محدود برای دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و مهمترین برنامه‌ این وزارت‌خانه را کیفی‌سازی در ارتباطات بین‌المللی اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید اکبری به اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: «اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در سال 95 انجام شد و نتایج آن در اردیبهشت امسال اعلام می‌شود.»

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: «کاری که ما در سال 95 انجام دادیم این بود که زمینه‌ها و بسترهای لازم را فراهم کنیم تا دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتری بین‌المللی‌سازی شوند. ایجاد وب‌سایت‌ها، تهیه برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی و راه‌اندازی سامانه "اجوکیشن ایران" از کارهایی بود که انجام شد و امسال کمک می‌کنیم تا دانشگاه‌ها بتوانند خود را بیشتر آماده کنند و از این طریق زمینه‌های لازم برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی فراهم شود.»

او افزود: «اما آنچه که مهم است و امسال در وزارت بهداشت بیشتر به آن پرداخته می‌شود، توجه به کیفیت علمی و آموزشی دانشجویانی است که قرار است پذیرش شوند. کار جذب دانشجوی خارجی به لحاظ کمی در سال‌های قبل به خوبی انجام شده است ولی امسال دستور کار حوزه آموزش در وزارت بهداشت، تاکید بر کیفی‌سازی در ارتباطات بین‌المللی است.»

اکبری گفت: «ما می‌خواهیم هم با دانشگاه‌هایی ارتباط برقرار کنیم که از سطح علمی بالاتری برخوردار هستند و هم دانشجویانی را پذیرش کنیم که توانمندی علمی بالایی داشته باشند. به همین خاطر هم براساس سند نقشه راه بین‌المللی‌سازی علوم پزشکی هم دانشگاه‌های داخل و هم خارج از کشور برای این ارتباط‌گیری مشخص شده‌اند و حتی تعدادی از دانشگاه‌ها هم کار خود را شروع کرده‌اند اما باید تعداد دانشگاه‌ها توسعه پیدا کند.»

او درباره امکان طبابت دانشجویان غیرایرانی در داخل کشور نیز گفت: «یک قسمت از آموزش رشته پزشکی، کار در بیمارستان است و به همین خاطر وزارت بهداشت باید در این زمینه مجوز محدود را برای فعالیت دانشجویان خارجی در بخش طبابت داشته باشد. این مجوزها تا حدودی دریافت شده است و به صورت محدود در محیط دانشگاه‌ها و زیر نظر استادان، دانشجویان غیرایرانی هم می‌توانند طبابت کنند.»

اکبری به مهترین برنامه‌های امسال نیز در حوزه آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: «با تاکید بر کیفیت آموزش، برنامه‌هایی بسته تحول و نوآوری در علوم پزشکی برای نهادینه‌شدن و تقویت این برنامه‌ها و رسیدن به نتیجه به صورت جدی دنبال می‌شود. همچنین اعتبار بخشی بین‌المللی دانشگاه‌ها هم جزو اولویت‌های ما است. دانشگاه علوم پزشکی مجازی نیز در سال 95 راه‌اندازی شد که باید امسال با تلاش بیشتری به کار خود ادامه دهد و بتواند برنامه‌های متنوع و خوبی را به دانشجویان ارائه کند. برنامه‌های بین‌رشته‌ای هم در رشته‌ها خاص در دستور کار است که امیدواریم همه این فعالیت‌ها در مدت زمانی که از دولت در سال 96 باقی مانده است، عملیاتی شوند.»

منبع: آنا

کد خبر: 742863

وب گردی

وب گردی