برپایی بازارچه نوروزی صنایع دستی شهرستان گرمی مغان تا پایان تعطیلات نوروز96

بازارچه نوروزی صنایع دستی شهرستان گرمی مغان با هدف معرفی تولیدات صنایع دستی و سوغاتی شهرستان به میهمانان و گردشگران در طول ایام تعطیلات نوروزی برپا است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمی با بیان این مطلب گفت: بازارچه نوروزی صنایع دستی شهرستان گرمی مغان با هدف آشنایی گردشگران و میهمانان نوروزی با تولیدات صنایع دستی و سوغاتی های شهرستان در طول ایام تعطیلات نوروزی در محل ساختمان نمایشگاه دائمی صنایع دستی واقع در شهرک ولیعصر برپا شده است.

میر روح الله محمدی اضافه کرد: در این بازارچه نوروزی تولیدات صنایع دستی گرمی از قبیل ورنی، گلیم، تابلو فرش، فرش دستباف، تابلوهای مینیاتور، انواع بافتنی ها و عروسک های دست ساز به همراه دیگر سوغاتی های شهرستان از جمله عسل، گیاهان دارویی، غذاها و شیرینی های سنتی به ویژه کته، کوماج و اردک به نمایش گذاشته شده است.

به گفته این مقام مسئول؛ در بخش ورک شاپ نمایشگاه نیز دارهای گلیم، ورنی و فرش برپا شده تا ضمن آشنایی بازدیدکنندگان با مراحل راه اندازی کارگاه های بافته های داری، از نحوه گره زنی و چله کشی و دیگر مراحل گلیم بافی، ورنی بافی و فرش بافی اطلاعاتی کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه بازدیدکنندگان این نمایشگاه ضمن آشنایی با تولیدات صنایع دستی و سوغاتی شهرستان گرمی مغان می توانند نسبت به خرید بدون واسطه سوغاتی ها و صنایع دستی شهرستان اقدام کنند، افزود: علاقمندان به صنایع دستی و میهمانان و گردشگران نوروزی می توانند تا 13 فروردین ماه 96 همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 742873

وب گردی

وب گردی