مداح نوجوان ونفر اول جشنواره نوگلان حسینی:  جایزه‌ام  را تقدیم  خانواده شهدای مدافع حرم می کنم

«نوکر خوبی برای امام حسین(ع) است» این جمله را بسیاری از افرادی که در حوزه مداحی و روضه‌خوانی فعالیت می‌کنند در مورد مداح نوجوان «محمدمهدی فردوسیان» به کار می‌برند و آینده خوبی را برایش متصور هستند.

زهره حاجیان- این روزها فیلم‌ها و فایل‌های صوتی مداحی محمدمهدی ۱۳ ساله در مراسم و برنامه‌های رسمی و در بین‌الحرمین در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد و همه به تسلط او در مداحی و تلاوت قرآن و خواندن اشعار بلند بدون اینکه به کاغذ نگاه کند یقین دارند. گفت‌وگو ما با این مداح نوجوان و پدرش پیش روی شماست.

نفر اول همایش نوگلان حسینی
حالا دیگر چهره و صدای محمدمهدی برای اهالی محله و بیشتر شهروندان تهرانی آشناست و می‌دانند پسر نوجوانی که در مجالس و مراسم رسمی که معمولاً مسئولان کشوری و لشکری نیز حضور دارند با تسلط کامل و از حفظ مرثیه می‌خواند 13 ساله است و بزرگان حوزه مداحی و روضه‌خوانی متفق‌القولند که او در آینده مداحی موفق خواهد بود.

علی‌اکبر فردوسیان، پدر مداح نوجوان محله با اشاره به اینکه مهدی بین 8500 دانش‌آموزی که در جشنواره نوگلان حسینی شرکت کرده بودند مقام اول را در مقطع پایه اول متوسطه کسب کرد می‌گوید: «این جشنواره که در مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌شود یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌ها در حوزه فرهنگی و دانش‌آموزی است و در رقابتی سالم 3 نفر در پایه ابتدایی، 3 نفر پایه متوسطه اول و 3 نفر هم در متوسطه دوم برگزیده می‌شوند.»

او می‌گوید: «این برنامه به همت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سازمان دانش‌آموزی برگزار و اختتامیه جشنواره در ایام محرم در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.»

جایزه‌ام برای خانواده شهدای مدافع حرم
فردوسیان، پدر محمدمهدی با اشاره به اینکه از آنها دعوت شد تا در مراسم اختتامیه همایش نوگلان حسینی شرکت کنند می‌گوید: «به ما خبر نداده بودند که محمدمهدی اول شده و قرار است در این مراسم از او و برندگان مسابقه تجلیل شود.

اسم مهدی خوانده شد و علاوه بر هدیه 500 هزار تومانی، سفر به کربلای معلا به او تعلق گرفت که همانجا هدیه‌های خود را به شهدای مدافع حرم اهدا کرد و پایین آمد، اما رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و مسئولان سازمان دانش‌آموزی دوباره مهدی را روی سن دعوت کردند و گفتند هدیه را به خانواده شهدای مدافع حرم می‌دهیم و دوباره هدیه اول شدن مهدی را دادند. از آنجایی که مهدی بیش از 10 بار به کربلا مشرف شده بود جایزه‌اش را به خانواده مرتضی کریمی، شهید مدافع حرم اهدا کرد.»

مداح نوجوان قهرمان تکواندو است
محمدمهدی در کنار مداحی، قهرمان ورزش تکواندو هم هست. پدر مهدی با بیان این مطلب می‌گوید: «از 7 سالگی ورزش تکواندو را زیر نظر استاد‌های حرفه‌ای این رشته آموخت و در حال حاضر دان دو تکواندو را دارد.»

مهدی، عضو پایگاه بسیج شهید رجایی مسجد 14 معصوم(ع) یافت‌آباد است و در مراسم و همایش‌ها و کنگره‌هایی که برای شهدا برگزار می‌شود مداحی می‌کند. محمدمهدی فردوسیان، نوجوان مداح منطقه همیشه در اجراهایش بیان کرده که عاشق اهل‌بیت(ع) است و تا جان دارد در این راه قدم برمی‌دارد. او در مسیر پیاده‌روی اربعین در حالی که لباس مدافعان حرم را به تن داشت در بین‌الحرمین با اجرای مداحی و خواندن روضه‌ای در مورد حضرت زینب(س) توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

جانم به اهل‌بیت(ع) بسته است
محمد مهدی، مداح و قاری نوجوان می‌گوید: «بزرگ‌ترین آرزوی من شهادت است و دوست دارم در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت برسم، چراکه حس می‌کنم جانم به اهل‌بیت(ع) بسته است.» اما پشت هر فرزند موفق بدون شک مادری مهربان وجود دارد که بیشتر زمانش را برای پیشرفت و موفقیت فرزندانش صرف می‌کند.

«فاطمه جوانبخت» مادری است که با جان و دل برای موفقیت محمدمهدی تلاش می‌کند و بخشی از ساعت‌های روز خود را برای پیدا کردن شعر مناسب و راه‌های حفظ کردن مهدی صرف می‌کند. جالب است که او در این راه خسته نمی‌شود.

مادر محمدمهدی می‌گوید: «همه اعضای خانواده، خادم و دوستدار اهل‌بیت(ع) هستند. حتی زمانی که محمدمهدی به دنیا آمده بود ترجیح می‌دادیم در سر و صدای مراسم زنجیرزنی و عزاداری هیئتی که در منزل پدربزرگ مهدی برگزار می‌شد بمانیم و در حال حاضر خوشحالیم که عشق به امام حسین(ع) از همان روزها در جان مهدی جوانه زد و رشد کرد و حالا یکی از مداحان کوچک دستگاه بزرگ و مجلل سیدالشهدا(ع) است.»

مدیون استادهای مداحی‌ام هستم
محمدمهدی از مدیر و دبیران مدرسه‌اش هم تشکر می‌کند و می‌گوید: «با توجه به اینکه مرتب به استان‌های مختلف برای مداحی دعوت می‌شوم و یا در طول سال 3 تا 4 بار به کربلا می‌روم، مدیر دبیرستان امام جعفر صادق(ع) و همچنین معاونان و معلم‌هایم نهایت همکاری را می‌کنند. زمانی که برمی‌گردم کمک می‌کنند تا عقب ماندگی درس‌هایم را جبران کنم و خدا را شکر که معدل ترم اول امسالم 71/18 بود.» او در پایان می‌گوید: «از انصاف به دور است اگر از استادان مداحی خودم مهدی احدی، حاج مصطفی خرسندی و حاج مرتضی تیموری تشکر نکنم، چراکه هرچه آموخته‌ام را مدیون آنها هستم.»

نخستین کلمه‌ای که گفت «حسین» بود
مادر با اشاره به اینکه نخستین کلمه‌ای که مهدی به زبان آورد «حسین» بود می‌گوید: «شاید کمی عجیب باشد، اما محمدمهدی پیش از گفتن کلمه مامان یا بابا که گفتنش آسان است نام حسین را به زبان آورد.» این روزها ارگان‌های مهم مانند بعثه مقام معظم رهبری و سازمان‌ها و ستادهای برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم و... از محمدمهدی دعوت می‌کنند که در مراسم مداحی کند. او این روزها از آنجایی که دوره‌های صداسازی و شناختن دستگاه‌ها را هم می‌آموزد، روضه‌خوانی هم می‌کند.

پدر مهدی با بیان این مطلب می‌گوید: «علاوه برآن مهدی کلاس‌های زبان عربی و انگلیسی را هم می‌گذراند تا بتواند به زبان عربی، انگلیسی هم مداحی کند.» او می‌گوید: «حاج منصور ارضی در مراسمی وقتی اجرای مهدی را دید گفت که ما برای آینده مداح باسواد و مطلع و آگاه می‌خواهیم و پیشنهاد داد مهدی زبان‌های عربی و انگلیسی را سریع بیاموزد و به زبان‌های مختلف مداحی کند.»

خبرنگار و منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 742884

وب گردی

وب گردی