تامین آب شرب 5.2 میلیون نفر از جمعیت روستایی

قائم مقام وزیر نیرو گفت: با اجرای برنامه آبرسانی به سه هزار و 200 روستا با جمعیتی افزون بر 2 میلیون نفر در سال 1395، شمار روستاییان بهره مند از آب شرب سالم در دولت یازدهم به پنج میلیون و 200 هزار تن رسید.

به گزارش ایسکانیوز، «ستار محمودی» اضافه کرد: در دولت یازدهم برای آبرسانی به هفت میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور برنامه ریزی شد.
وی برخی برنامه ‌های وزارت نیرو در سال 1396 را تامین آب و برق پایدار در تابستان، بهره برداری از طرح ‌های نیروگاهی، سدسازی، ادامه طرح احیا و تعادل بخشی و آبرسانی روستایی اعلام کرد.
این مسئول درباره تداوم طرح آبرسانی روستایی در سال 1396 گفت: این روند با آبرسانی به یک هزار و 200 روستا با اعتباری افزون بر 15 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها و 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی ادامه می یابد و جمعیتی افزون بر یک میلیون و 500 هزار نفر را پوشش می دهد.
به گزارش ایرنا، چندی پیش مدیر دفتر برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد در سال 1395 که به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بود، با افتتاح 772 مجتمع آبرسانی و طرح تک روستایی، 2 هزار و 910 روستای کشور از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

** افزایش ظرفیت تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر به 300 مگاوات
قائم مقام وزیر نیرو درباره فعالیت‌های سازه ای وزارت نیرو در سال 1395 گفت: در این سال همه مشترکان جدید از خدمات آب و برق بهره‌مند شدند و توسعه انرژی‌های نو نزدیک به 50 درصد افزایش یافت؛ به گونه ای که با اضافه شدن 100 مگاوات به ظرفیت انرژی‌های نو کشور، ظرفیت نصب شده 200 مگاواتی در این عرصه به 300 مگاوات رسید.
به گزارش ایرنا، ماده 61 قانون اصلاح الگوی مصرف، وزارت نیرو را مکلف کرده است برق تولیدی تجدیدپذیرها را با نرخ تضمینی و با قراردادهای 20 ساله خریداری کند.
مشوقی در این زمینه داده شده است که اگر سرمایه گذار بخش خصوصی از تجهیزات ساخت داخل استفاده کند، 30 درصد بر قیمت خرید برق تولیدی وی افزوده می شود.

** انتخابات ریاست جمهوری
محمودی همچنین به در پیش بودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 1396 و حساسیت این سال اشاره کرد و گفت: تامین خدمات آب و برق نیز باید با حساسیت خاصی دنبال شده و آمادگی، جدیت و هوشیاری در متن همکاری صنعت آب و برق باشد.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس دهم شورای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 742889

وب گردی

وب گردی