توصیه‌های زیست محیطی به گردشگران تنگه واشی و کاوه ده

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اشاره به ارزش زیست محیطی تنگه واشی و منطقه شکار ممنوع کاوه ده، تذکراتی زیست محیطی به گردشگران این منطقه در ایام نوروز داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،محمد فریدی، بیان کرد: در ایام عید بازدید گردشگران از منطقه شکار ممنوع کاوه ده با هماهنگی اداره محیط زیست امکان پذیر است و لازم است که گردشگران به اداره محیط زیست مراجعه کرده تا برای بازدید از این منطقه راهنمایی شوند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اشاره به ارزش منطقه شکار ممنوع کاوه ده گفت: از گردشگران خواهش می‌کنیم از ریختن زباله، مخصوصا زباله‌هایی مانند پلاستیک و بطری در این منطقه خودداری کنند. همچنین اگر آتشی در این منطقه روشن می‌کنند هنگام ترک منطقه از خاموش شدن آتش اطمینان پیدا کنند.

وی بابیان اینکه گشت و پایش محیط زیست در منطقه شکارممنوع کاوه ده در ایام نوروز افزایش پیدا می‌کند، افزود: کلیه گردشگران از آوردن سلاح و تفنگ به این منطقه خودداری کنند.

فریدی با اشاره به اینکه ورود آفرود به این منطقه ممنوع است،گفت: منطقه شکار ممنوع کاوه ده 6500 رأس قوچ، میش، کل و بز دارد؛ بنابراین از گردشگران خواهش می‌کنیم هنگام بازدید از منطقه، آرامش حیات وحش را بر هم نزنند.

وی همچنین به گردشگرانی که در ایام عید قصد بازدید از اثر طبیعی ملی تنگه واشی را دارند توصیه کرد از ریختن زباله در این منطقه خودداری کنند و به کتیبه‌ای که در این منطقه است و ارزش تاریخی فرهنگی دارد، آسیب نرسانند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 742910

وب گردی

وب گردی