والیبال نوجوانان آسیا؛ آخرین وضعیت تیم ایران در آستانه شروع رقابت ها

یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از فردا (سه شنبه) در شهر نایپیداو آغاز می شود و تمرینات منظم و سنگین ملی پوشان ایران نشان از آمادگی آنان برای دفاع از عنوان قهرمانی است.

به گزارش ایسکانیوز، یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال آسیا با حضور 12 تیم در چهار گروه مقدماتی از فردا (سه شنبه) آغاز می شود و در پایان دور مقدماتی از هر گروه دو تیم به مرحله بعد برای کسب مقام های اول تا هشتم صعود می کنند. تیم های سوم هر گروه نیز در مرحله بعد برای رتبه های نهم تا دوازدهم با یکدیگر مسابقه خواهند داد.
تیم والیبال نوجوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها با تیم های کره جنوبی و بنگلادش در گروه دوم، همگروه است و روز چهارشنبه در نخستین مسابقه خود به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.
ملی پوشان والیبال ایران که روز شنبه وارد شهر نایپیداو پایتخت میانمار شدند، از نظر انگیزه و روحیه شرایط بسیار خوبی برای شروع این رقابت ها دارند و این موضوع در تمرینات توپی و وزنه نوجوانان والیبالیست کاملا مشهود است.
تیم والیبال نوجوانان ایران در دوره قبلی این رقابت ها که در سال 2014 برگزار شد، بدون واگذاری نتیجه حتی یک ست به عنوان قهرمانی دست یافت، اما به نظر می رسد تکرار قهرمانی با این شرایط در این دوره از رقابت ها کار آسانی نخواهد بود.
یکی از مشکلات موجود در این مسیر، نوع تغذیه کشور میزبان برای تیم های شرکت کننده است که کاملا نزدیک به کشورهای شرق آسیاست و بازیکنان ایران از این نظر کمی با مشکل روبرو هستند.
سرپرست تیم والیبال نوجوانان درباره میزبانی این دوره از رقابت ها،گفت: وضعیت میانمار برای برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا از نظر زیر ساخت ها خوب است، اما از نظر شرایط عمومی تیم های شرکت کننده با مشکلاتی مواجه هستند.
سید علیرضا دریابیگی افزود: میزبانی رویدادهای ورزشی شرایط خاص خود را دارد که از دو جنبه قابل بررسی است. در وهله نخست بحث زیر ساخت ها و امکانات برگزاری میزبانی است که میانمار در این زمینه مشکلی ندارد و محل اقامت تیم ها، سالن بازی و تمرین کیفیت مناسبی دارد.
وی تصریح کرد: موضوع دوم شرایط عمومی کشور میزبان است که در میانمار تیم ایران مشکلاتی دارد. به عنوان مثال در محل برگزاری این رقابت ها تا محدوده ای بسیار زیاد هیچ گونه مرکز خریدی وجود ندارد که بتوانیم نیازهای عمومی تیم را برطرف کنیم.
سرپرست تیم والیبال نوجوانان درباره مشکلات تغذیه ملی پوشان گفت: هر چند که ورزشکاران حرفه ای باید از نظر تغذیه خود را با شرایط کشورهای مختلف وفق دهند، اما ایرانی ها با غذاهای کشور میانمار و در مجموع شرق آسیایی ها مشکل دارند.
وی تصریح کرد: این مشکل در رده سنی نوجوانان بیشتر به چشم می آید و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که با خرید محصولاتی این مشکل را حل کنیم، اما هیچ مرکز خریدی در این منطقه وجود ندارد.

** نگرانی کارشناسان از حذف دو بازیکن
برخی کارشناسان و منتقدان ورزش والیبال پیشتر از حذف دو بازیکن خوب این تیم از فهرست بازیکنان اعزامی به میانمار ابراز نگرانی کردند و این موضوع را برای حفظ اقتدار والیبال ایران همراه با ریسک می دانند.
سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان درباره این انتقادات گفت: امیر حسین اسفندیار و پوریا یلی دو بازیکنی هستند که کادر فنی نظر داشت از آنان استفاده کند اما بر اساس دستورالعمل کنفدراسیون والیبال آسیا امکان حضور در این رقابت ها برای ایندو بازیکن فراهم نشد.
وی ادامه داد: در دستورالعمل این رقابت ها اعلام شده بازیکنانی که در یک دوره قهرمانی شرکت کردند، نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند. برداشت کادر فنی این بود که رقابت های جهانی شامل این موضوع نمی شود، برای اطمینان بیشتر از کنفدارسیون والیبال آسیا برای حضور آنان استعلام کردیم که پاسخ منفی بود و به همین دلیل نتوانستیم از این دو بازیکن در این رقابت ها به رغم شایستگی استفاده کنیم زیرا آنان در یک دوره قهرمانی نوجوانان جهان حضور داشته اند.

** رقابت های نوجوانان همراه با ظهور پدیده ها
تیم والیبال نوجوانان ایران از سال 2001 تاکنون در تمامی ادوار مسابقات قهرمان آسیا شرکت کرده است و در این هشت دوره با کسب هفت عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی پرافتخارترین کشور این رقابت ها شناخته می شود.
نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا در سال 2007 به میزبانی فیلیپین برگزار شد و نوجوانان والیبالیست ایران در دو دوره اول و دوم این رقابت ها شرکت نداشتند.
محمد وکیلی سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران که چهار مدال طلای این رقابت ها را در پرونده کاری خود دارد، معتقد است رقابت های قهرمانی رده سنی نوجوانان همراه با ظهور پدیده های جدید است.
سرمربی تیم والیبال نوجوانان با بیان اینکه دو رویداد مهم قهرمانی آسیا و جهان پیش رو داریم، گفت: در قاره آسیا به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی و کسب سهمیه جهانی هستیم.
وکیلی به اهمیت ورزش حرفه ای در رده سنی نوجوانان اشاره کرد و گفت: همه کشورها برای اینکه در یک رشته ورزشی حرفی برای گفتن داشته باشند، از رده سنی نوجوانان برنامه ریزی خود را شروع می کنند.
وی تصریح کرد: کشورهای آسیایی به ویژه منطقه شرق این قاره نیز در رشته ورزشی والیبال در رده سنی نوجوانان سرمایه گذاری خوبی کرده اند که بتوانند همگام با رشد والیبال ایران پیش رفته و به نوعی مقابل ایران بیاستند.
سرمربی تیم والیبال نوجوانان به عملکرد خوب کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی و تا حدودی چین تایپه در این زمینه اشاره کرد و گفت: در رقابت های قهرمانی آسیا نیز این تیم ها حریفان جدی ایران محسوب می شوند.
وکیلی که پنجمین حضور خود به عنوان سرمربی در رقابت های قهرمانی آسیا در این رده سنی را تجربه می کند، گفت: تجربه برای حضور شایسته در این رقابت ها خیلی مهم است، اگر سطح بازی ها را بدانید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید، می توانید بهترین عملکرد را با کمترین انرژی مقابل تیم ها داشته باشید.
وی برگزاری این رقابت ها در میانمار را به نفع تیم های این منطقه دانست و گفت: همه شرایط کشور میزبان از نظر تغذیه، آب و هوا و غیره به نفع تیم های شرق آسیاست.
سرمربی تیم والیبال نوجوانان تاکید کرد: هرچند که تیم های نژاد زرد برای ایران تهدید هستند، اما اینقدر خوب تمرین کرده ایم که بتوانم سهمیه جهانی به دست آوریم و به دنبال بهترین عملکرد خواهیم بود.
وی افزود: شرایط بازیکنانم خوب است، بچه ها در سلامت کامل بسر می برند، همه آنها انگیزه بسیار زیادی برای مسابقات دارند و کادر فنی با تجربه خود تیم را حمایت می کند. دفاع از عنوان قهرمانی کار سختی است اما برای تحقق این هدف آماده ایم.
تیم والیبال نوجوانان ایران عصر روز گذشته (یکشنبه) تمرین وزنه داشت و صبح امروز (دوشنبه) استراحت دارد. این تیم عصر امروز یک نوبت تمرین توپی خواهد داشت تا آماده شروع رقابت ها شود.
همچنین نشست فنی رقابت های والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا ساعت 17 روز دوشنبه به وقت میانمار در هتل محل اسکان تیم های شرکت کننده برگزار می شود.
سید علیرضا دریابیگی به عنوان سرپرست، محمد وکیلی (سرمربی)، غلامرضا مومنی مقدم، علیرضا طلوع کیان و حمید جعفرزاده (مربیان)، رضا نصیری (فیزیوتراب)، محمد امین شاکری (آنالیزور)، مجید عباس خواه (ماساژور) و سید محمدکاظم واعظ موسوی به عنوان رواشناس تیم ملی والیبال نوجوانان را در رقابت های قهرمانی آسیا همراهمی می کنند.
مرتضی شریفی، امیرمحمد فلاحت خواه، امیرحسین توخته، محمدحسین راستی، مهدی جلوه، علی طبری، احسان دانش دوست، سهیل کمال آبادی، حسین سلیمان اهری، محمدرضا حضرت پور، مهدی جعفروند و محمدرضا طهماسبی 12 بازیکن تیم ایران در این رقابت ها هستند.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 742927

وب گردی

وب گردی