نمایشگاهی از هنر 13 قرن پیش

نمایشگاه دستباف فرش هریس که قدمت آن در این شهرستان به 13 قرن پیش بر می گردد، افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، نمایشگاه دستباف فرش هریس با حضور سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و مرتضی آبدار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افتتاح شد.

آبدار در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: فرش هریس یکی از نفیس ترین و پرآوازه ترین هنر دست مردم این خطه است که شهرت جهانی دارد. قالی بافی در این شهرستان قدمت طولانی دارد و به 13 قرن پیش بر می گردد.

وی ادامه داد: فرش هریس برگرفته از دل طبیعت، تا فرش شدن راه پر رمز و رازی را می پیماید، رنگ آمیزی دقیق، بافت ظریف ، پرداخت ماهرانه، نقش جذاب از خصوصیات فرش دستباف هریس است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد: شهرستان هریس دارای فرش های باکیفیت و ارزشمند دستباف است و می تواند بازارهای پایداری را داشته و ظرفیت خوبی برای صادرات غیرنفتی باشد.

او اضافه کرد: در این نمایشگاه فرش ها با طرح‌ و رنگ‌های بسیار متنوعی به نمایش عموم درآمده است که پیشینه و تاریخچه آن منطقه را نشان می‌دهد و این امر زمینه نشان دادن توانمندی های و معرفی تولیدات فرش دستباف هریس را برای بازدید کنندگان فراهم می سازد.

آبدار بیان کرد: همزمان با اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی که در تیرماه امسال برگزار خواهد شد، نمایشگاه بین المللی فرش در شهر تبریز برپا خواهد شد.

این نمایشگاه در ایام نوروز از پنجم لغایت یازدهم فروردین از ساعت 10 الی 21 در محل هتل کایا لاله پارک تبریز برای بازدید عموم دایر است.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 742930

وب گردی

وب گردی