کنترل کردهای سوریه بر فرودگاه استراتژیک الطبقه

نیروهای کرد سوری که تحت حمایت آمریکا قرار دارند توانستند فرودگاه نظامی "الطبقه" در نزدیکی شهر رقه سوریه را به کنترل خود درآورند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکای نیوز، نیروهای موسوم به "سوریه دموکراتیک" که غالبا از شبه نظامیان کرد تشکیل شده‌اند و از سوی آمریکا و فرانسه حمایت می‌شوند شامگاه یکشنبه توانستند به طور کامل کنترل فرودگاه نظامی الطبقه در نزدیکی شهری به همین نام در جنوب سد فرات را به دست بگیرند.

شهر الطبقه به دلیل نزدیکی به سد بزرگ فرات و نیز همجواری با رقه، پایتخت خلافت خودخوانده داعش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فرودگاه نظامی آن نیز مهمترین پایگاه داعش در این شهر محسوب می‌شد.

نیروهای سوریه دموکرات پس از چند روز درگیری شدید با ترویست‌های داعش و پیشروی به سمت مناطق تحت کنترل آن‌ها در اطراف رقه، توانستند این فرودگاه استراتژیک را که از اوت 2014 در کنترل داعش بود، آزاد کنند.

قرار گرفتن این فرودگاه در مرکز نیمه شمالی کشور سوریه و نیز نزدیکی آن به مرزهای ترکیه و عراق باعث شده اهمیت فرودگاه طبقه بسیار حیاتی باشد. کنترل کردها بر فرودگاه الطبقه امکان استفاده از آن برای عملیات نظامی در نیمه شمالی سوریه را فراهم می‌کند.

فرودگاه الطبقه دومین فرودگاهی است که نیروهای سوریه دموکراتیک بر آن سیطره می‌یابند. آن‌ها پیشتر نیز موفق شده بودند فرودگاه "منغ" در حومه شمالی استان حلب را به کنترل خود درآوردند.

شبه نظامیان کرد سوری در تلاشند که با پشتیبانی آمریکا و هماهنگی با نیروهای دولتی سوریه، داعش را از مهمترین پایگاه خود در این کشور یعنی شهر رقه بیرون کنند.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده:

کد خبر: 742939

وب گردی

وب گردی