کمبود زندان ها علت تصویب قانون مجازات جایگزین حبس/ کمبود اعتبار سدی برای اجرای این قانون

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون مجازات جایگزین حبس، به دلیل کمبود زندان ها در سراسر کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرای قانون مجازات جایگزین حبس به دلیل کمبود زندان ها در سراسر کشور به تصویب رسید و اجرایی نشدن آن، به دلیل ابهام در قانون نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای اجرای این قانون با کمبود اعتبار مواجه هستیم، تصریح کرد: مراجع قضایی باید به طور جدی از مسئولان اجرایی بخواهند تا موانع عدم اجرای این قانون را برداشته و هر چه سریعتر به منظور کاهش آمار زندانیان، این قانون را عملیاتی کنند.

کاظمی با بیان اینکه قانون مجازات جایگزین حبس به دلیل کاهش آمار زندانیان به تصویب رسید، افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی، آمار زندانیان بسیار افزایش یافته که به تناسب این روند رو به رشد" زندان" ساخته نشده است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تمامی استان ها به شدت با کمبود مکان و اعتبار لازم مواجه هستند، به همین منظور آیین نامه ای از سوی قوه قضاییه تدوین شد که امیدواریم در اجرای این قانون دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 742941

وب گردی

وب گردی