مهرآور: اوراق مشارکت آسیب جدی به بازار سرمایه می زند/ سایه رکود بر تمام بخش های اقتصادی در سال 96

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان گفت: با توجه به اینکه اوراق مشارکت سود تضمین شده ای را نسبت به بازار سهام دارد و با ریسک همراه نیست همین امر باعث آسیب پذیر شدن و رکود شدید بازار سرمایه می شود.

حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در گفت و گو با ایسکانیوز توصیه خود به سرمایه گذاران جهت خرید سهام در سال جدید را اینگونه بیان کرد: با توجه به رکود حاکم در بازار سرمایه، سرمایه گذاران در سال جدید باید با دقت نظر بیشتری سهام موردنظر خود را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند، در این خصوص می توان گفت که سرمایه گذاران باید به قیمت هر سهم طی ماه های گذشته توجه کنند و همچنین احتمال افزایش قیمت آن برای ماه های آتی هم مدنظر قرار دهند.

وی در ادامه گفت: سرمایه گذاران علاوه بر اینکه باید به موارد ذکر شده برای سرمایه گذاری توجه کنند این نکته را هم باید در نظر داشته باشند که شرکت مربوطه وارد معاملات غیرمتعارف نشده باشد و نیز سود هر سهم در حال افزایش باشد.

مهرآور بازار پول را به عنوان رقیب جدی بازار سرمایه دانست و گفت: زمانی که نرخ تورم در کشور بالا باشد متقابلا بانک هم باید به همان میزان اقدام به افزایش نرخ بهره کند اما مساله مهم در این زمینه اقدام دولتمردان کشور جهت کاهش نرخ تورم است زیرا در صورت نزولی شدن نرخ تورم به صورت خودکار، نرخ بهره با کاهش همراه می شود و به تبع افراد بازار سهام و بورس را در سبد سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان درباره انتشار حجم قابل توجهی از اوراق مشارکت که در لایحه بودجه 96 به تصویب رسیده است، افزود: سرمایه گذاران از اوراق مشارکت می توانند به عنوان سبد جایگزین بازار سهام استفاده کنند، با توجه به اینکه نرخ اوراق مشارکت مانند اوراق قرضه در کشورهای غربی بالا است در صورت خرید اوراق مشارکت قادر به جبران کسری بودجه دولت خواهند بود بنابراین سود تضمین شده ای را نسبت به بازار سهام دارد و با ریسک همراه نیست همین امر باعث آسیب پذیر شدن و رکود شدید بازار سرمایه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود علاوه بر اینکه همچنان بازار سرمایه در رکود خواهد ماند، مسکن و دیگر بخش های اقتصادی کشور هم همچنان در رکود به سر می برند.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 742949

وب گردی

وب گردی