نشریه ارگان حزب حاکم: کار تیم ملی فوتبال چین در تهران آسان نیست

یکی از نشریات ارگانی حزب حاکم چین در گزارشی نوشت: تیم ملی فوتبال این کشور در بازی برگشت در مرحله نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه برابر ایران کار آسانی در پیش نخواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، گلوبال تایمز روز دوشنبه در گزارشی آورده است: اگرچه تیم ملی فوتبال چین در مسابقه خود در هفته قبل مقابل تیم ملی فوتبال کره جنوبی به یک پیروزی روحیه بخش دست یافت و غرور تیمی را بازگرداند اما موضوع ایران کاملا متفاوت است.
بازی برگشت تیم های ملی فوتبال ایران و چین فردا سه شنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود. دو تیم شهریور ماه 95 در شهر «شن یانگ» بازی رفت خود را با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسانده بودند.
نشریه ارگانی حزب حاکم چین در ادامه گزارش خود آورده است: تیم ملی فوتبال ایران هم اکنون با بیشترین امتیاز و بدون شکست در صدر گروه خود ایستاده است و از بازیکنان توانمندی بهره می برد.
گلوبال تایمز تاکید کرد که تیم ملی فوتبال چین از روز جمعه (4 فروردین) به ایران رفته است تا آمادگی بیشتری برای مسابقه در برابر تیم صدرنشین داشته باشد.
این روزنامه تصریح می کند که کار تیم ملی فوتبال چین که فقط یک بار در سال ۲۰۰۲ میلادی به بازی های جام جهانی راه یافته، بسیار دشوارتر است.
گلوبال تایمز با اشاره به بازی رفت دو تیم در شهر شن یانگ خاطر نشان می کند که در حال حاضر شرایط بسیار متفاوت است و تیم چین به دلیل امتیازات کم و کوهی از مشکلات که پیش رویش قرار دارد، باید برای رسیدن به جام جهانی روسیه تلاش خستگی ناپذیری داشته باشد و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.
گزارش یادآور می شود: تیم چین در طول چهار دهه گذشته برای دومین بار در برابر تیم ملی فوتبال کره جنوبی پیروز شده و آنان هم اکنون با روحیه بسیار خوبی روانه ایران شده اند.
این نشریه از قول کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می نویسد: هر تیمی که در ارزیابی خود در باره تیم ملی فوتبال چین اشتباه کند در واقع بخت خود را برای رسیدن به روسیه کاهش داده است.
«مارچلو لیپی» سرمربی تیم ملی فوتبال چین که جانشین «گائو هونگبو» در این تیم شده نیز در سخنانی گفته است که چین برای دستیابی به جواز حضور در جام جهانی 2018 روسیه به یک معجزه نیاز دارد و البته یک شکست در تهران امیدهای این تیم را تیره و کمرنگ خواهد کرد.
تیم ملی فوتبال چین همراه با تیم های ایران، کره جنوبی، ازبکستان، سوریه و قطر در گروه نخست مرحله نهایی رقابتهای انتخابی جام جهانی 2018 روسیه قرار دارد.
هم اکنون تیم ایران با 14 امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد و تیم های کره جنوبی، ازبکستان، سوریه، چین و قطر به ترتیب با 10، 9، 8، 5 و 4 امتیاز در مکانهای بعدی ایستاده اند.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 742977

وب گردی

وب گردی