انیمیشن «زندگی من به عنوان کدو سبز» بهترین فیلم سوییس شد

انیمیشن مشهور سوییسی موفق شد تا جایزه اصلی فیلم کشورش را دریافت و عنوان بهترین فیلم سال را کسب کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکرین دیلی، «زندگی من به عنوان کدو سبز» جایزه بهترین فیلم داستانی را در جوایز فیلم سوییس دریافت کرد.

انیمیشن استاپ موشن ساخته کلود باراس همچنین جایزه بهترین موسیقی متن را هم نصیب سوفی هانتر کرد و جایزه ویژه آکادمی را هم برای گروه بازیگران و کارگردانی دریافت کرد.

این فیلم که پیشتر موفق به کسب جایزه سزار برای بهترین انیمیشن سال شده بود و نامزدی اسکار و گلدن گلوب را هم کسب کرده بود، یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌های سال ۲۰۱۶ بود و در چهلمین دوره جشنواره انسی جایزه مخاطبان و جایزه کریستال بهترین انیمیشن بلند را به خانه برد.

از دیگر برندگان بزرگ جوایز فیلم سوییس فیلم «فرمان الهی» بود که سه جایزه دریافت کرد. این فیلم ساخته پترا وولپی که درباره مبارزه برای حقوق برابر برای زنان در دهه ۱۹۷۰ سوییس است جایزه بهترین فیلمنامه را برای پترا وولپی، بهترین بازیگر زن را برای ماری لوین‌برگر و بهترین نمایش نقش مکمل را برای راشل براون‌شوایگ دریافت کرد.

این فیلم نخستین اکران بین‌المللی خود را ۲۱ آوریل در جشنواره فیلم ترایبکا تجربه خواهد کرد.

«نوت بوک آفریقایی» مستندی از هایدی اسپکوگنا نیز دو جایزه دریافت کرد که یکی جایزه بهترین مستند و دیگری بهترین تدوین برای کایا اینان بود.

برونو گانس بازیگر فیلم «سقوط» نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلمی ساخته جیکوب برگر با عنوان «یک یهودی برای مثال» دریافت کرد و یک جایزه افتخاری نیز برای گرامیداشت حرفه‌ای آثارش به وی اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم انیمیشن نیز به «خداحافظ بالتازار» تعلق گرفت.

جوایز فیلم سوییس از سال ۱۹۹۸ اهدا می‌شود و از سال ۲۰۱۳ ژنو و زوریخ به صورت مشترک به عنوان میزبان آن انتخاب شدند. این جوایز برای حمایت از سینمای سوییس و فیلم‌هایی که به زبان فرانسوی و آلمانی ساخته می‌شوند، اهدا می‌شود.

منبع: مهر

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 743153

وب گردی

وب گردی