دولت ترامپ افزایش نقش آمریکا در جنگ یمن را بررسی می‌کند

مسئولان آمریکایی می‌گویند ایالات متحده در حال بررسی افزایش نقش خود در تجاوز نظامی علیه یمن است و قصد دارد تا حمایت‌های خود از ائتلاف تحت امر عربستان را گسترش دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکای نیوز، یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت که جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از افزایش کمک‌های نظامی آمریکا به ائتلاف تحت امر عربستان که بیش از دو سال است جنگی خونین در یمن را آغاز کرده حمایت کرده است.

این در حالی است که عفو بین الملل به تازگی از دولت ترامپ خواسته تا از فروش سلاح به بحرین و عربستان به خاطر جنایاتشان در یمن ممانعت کند و اعلام کرده ترامپ با امضای توافق‌ فروش این سلاح‌ها در واقع در جنایات جنگی شریک خواهد بود.

بنا بر گفته مقامات مذکور افزایش حمایت‌های آمریکا از عملیات نظامی عربستان در یمن، شامل کمک‌های اطلاعاتی، لجستیکی و به اصطلاح "غیر کشنده" خواهد بود و در مرحله کنونی عملیات نظامی مستقیم را در بر نمی‌گیرد.

آمریکا پیشتر به دلیل فشارهای بین‌المللی و نیز آشکار شدن ابعاد مختلف جنایات سعودی‌ها در یمن کمک‌های نظامی خود به ائتلاف متجاوز عربی را که شامل سوخت رسانی هوایی به جنگنده‌های این ائتلاف بود را متوقف کرده بود.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده:

کد خبر: 743161

وب گردی

وب گردی