آغاز به کار چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس

چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این جشنواره، چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس همزمان با ۷ فروردین ، روز جهانی تئاتر و با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به طور رسمی آغاز به کار کرد.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی ارس، در آیین افتتاح این جشنواره ضمن خیر مقدم به داوران جشنواره، هنرمندان عرصه تئاتر و گردشگران، به تشریح روند برگزاری جشنواره پرداخت.

ابراهیم نصیری عنوان کرد: در این دوره از جشنواره ۶۰ اجرا در نقاط مختلف شهر برگزار خواهد شد و برای اجرای این تعداد تئاتر خیابانی که در ۳ بخش مسابقه، جنبی و آیینی برگزار می شود، بیش از ۱۵۰ هنرمند تئاتری از ۴ استان شمالغرب کشور در منطقه آزاد ارس حضور پیدا می کنند.

وی اظهار کرد: داوران این دوره از جشنواره که از چهره‌های شاخص ایران در حوزه تئاتر و تئاتر خیابانی هستند، در طول روزهای برگزاری، به داوری آثار خواهند پرداخت.

نصیری تاکید کرد: برنامه اجراهای جشنواره اطلاع رسانی شده است و اجراهای این جشنواره در طول ۳ روز تا ۱۰ فروردین در سطح شهر انجام می‌شود.

در آیین افتتاح چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، که در پارک کوهستان شهر جلفا برگزار شد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، مدیران سازمان، داوران این دوره از جشنواره، هنرمندان تئاتر کشور، گردشگران نوروزی ارس و ساکنین منطقه حضور داشتند.

حاضران در این آیین شاهد اجرای موسیقی زنده، موسیقی عاشیقی، آیین سنتی تکم گردانی و اجرای برخی از آثار آیینی که به جشنواره راه یافته‌اند، بودند.

قطب‌الدین صادقی به همراه سامان خلیلیان که از اساتید تئاتر خیابانی کشور و نیز عهده‌دار مسوولیت بخش تخصصی تئاتر خیابانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و فرزاد تقی‌لر به عنوان داوران نهایی چهارمین دوره تئاتر خیابانی ارس، در طول جشنواره در منطقه آزاد ارس حضور دارند.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 743164

وب گردی

وب گردی