معاونت علمی رئیس جمهوری از راه‌اندازی 22 مرکز نوآوری حمایت کرد

مدیرکل دفترتجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: تاکنون از مراکز نوآوری و شتابدهی در 15 دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 4 پارک علم و فناوری، 2 مرکز پژوهشی و یک بنگاه بخش خصوصی حمایت مادی در قالب اعطای کمک و تسهیلات حمایت به عمل آمده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسام زند حسامی با اعلام این خبر گفت: رشد نوآوری و فناوری سال‌های اخیر در کشورمان ناشی از ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای توسعه و بالندگی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری و به منظور تحقق اقتصادی مبتنی بر دانش بوده است.

به گفته مدیرکل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجربه دهه‌های اخیر نشان داده است که ایجاد ظرفیتهای نوآوری، جایگاهی محوری در پویایی و رشد کشورهای موفق در مسیر توسعه داشته است. از سوی دیگر، توانمندی پایین بنگاه‌ها و شرکتهای نوپا در مدیریت کسب‌وکار و خلق فناوری و نوآوری در ایران و لزوم توسعه و پرورش نوعی زیست‌بوم نوآوری و فن‌آفرینی از طریق سرمایه‌های فکری و دانشی موجب شده است تا حمایت از شکل‌گیری و توسعه مراکز نوآوری و شتابدهی فناوری به عنوان برنامه‌ای فراگیر در عرصه ملی توسط معاونت علمی و فناوری مدنظر قرار گیرد.

زند حسامی با بیان این‌که مجموعه‌ای از نهادهای مختلف با کارکردهای متنوع در زمینه کمک به ایجاد، رشد، توسعه و شکوفایی شرکتهای نوپا هستند. نقش مراکز نوآوری در موفق شدن کارآفرینان، پژوهشگران و فناوران را یادآور شد و گفت: ایجاد محیطی بارور برای رشد نوآوری و کارآفرینی در میان بازیگران کلیدی، تسهیل توسعه محصول از مرحله آزمایشگاهی به بازار، افزایش ارتباطات اثربخش و شبکه‌سازی میان جوامع نوآوری و کارآفرینی، فراهم آوردن بستری به منظور تأمین مالی و سرمایه‌گذاری برای ایده‌های جدید، ارایه خدمات مشاوره، راهبری و یادگیری‌های کارآفرینانه در میان عموم مردم از ویژگی‌های یک مرکز نوآوری موفق است.

او با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی‌فناوری ریاست‌جمهوری از ایجاد مراکز نوآوری تصریح کرد: این معاونت از سال 93 پشتیبانی از مراکز نوآوری و شتابدهی فناوری را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون در مجموع با رقمی قریب به 250 میلیارد ریال از راه‌اندازی، توسعه و بالندگی 22 مرکز نوآوری و شتابدهی فناوری در عرصه ملی حمایت به عمل آورده است. در قالب این برنامه، تاکنون از مراکز نوآوری و شتابدهی در 15 دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 4 پارک علم و فناوری، 2 مرکز پژوهشی و یک بنگاه بخش خصوصی حمایت مادی در قالب اعطای کمک و تسهیلات حمایت به عمل آمده است.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، مسیر فرا روی مراکز نوآوری و حمایت از فناوری را در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست و ابراز امیدواری کرد این روند با شتاب بیشتری در سال 96 ادامه پیدا کند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204

کد خبر: 743173

وب گردی

وب گردی