مقابله سلبی با شبکه های اجتماعی کارساز نیست

رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس با اشاره به اینکه باید جنبه های مثبت شبکه های اجتماعی مجازی را مورد توجه قرار دهیم، گفت: شبکه های اجتماعی رو به گسترش هستند و مقابله سلبی با این شبکه ها کارساز نیست.

به گزارش ایسکانیوز، «رمضانعلی سبحانی فر» درباره تکلیف دولت و مجلس در مواجه با شبکه های اجتماعی افزود: باید در زمینه فرهنگ سازی و آموزش استفاده از شبکه های اجتماعی حرکت کنیم و جلوی مباحث ضد ارزشی و ضد دینی در این شبکه ها را بگیریم.

وی تصریح کرد: مجموعه نهادهای مذهبی و مردمی ما باید انباشتی از اطلاعات را به شبکه های اجتماعی بیاورند و مسائل دینی، مذهبی، شرعی، اخلاقی و فرهنگی جامعه در شبکه های اجتماعی منتشر کنند و افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهند و در مجموع خود را برای حضور در این شبکه ها تقویت کنند.

سبحانی فر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید از فضای مجازه بهره برداری کرد، اظهارداشت: این میدان، میدان مبارزه است و همانطور که در جبهه جنگیدیم باید در این جبهه نرم افزاری و فرهنگی هم ورود پیدا کنیم و جامعه سالمی داشته باشیم و به درستی از آن استفاده کنیم.

وی افزود: در اصل باید به عنوان یک فرصت به این میدان نگاه کنیم و دغدغه ها را با طراحی بسته های فرهنگی و بکارگیری روش سیستمی رفع کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد بکارگیری روش سیستمی توضیح داد: یکی از مباحث نگاه سیستمی، فیلترینگ هوشمند است که پس از اجرایی شدن به ندرت با موارد ناهنجار مواجه می شویم.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 743278

وب گردی

وب گردی