دعوت از گردشگران برای بازدید از مسجد مشیرالسلطنه

شهردار منطقه 11 تهران از شهروندان تهرانی و مسافران دعوت کرد تا در تعطیلات نوروز از مسجد مشیرالسلطنه و یکی از اولین ساعت‌های شهری که 120 سال پیش بر برج آن نصب شده است، بازدید کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، نصرالله آبادیان با بیان اینکه تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای گذر در طهران قدیم و گردشگری در تاریخ و هویت و فرهنگ و معماری پایتخت است، گفت: چهارکیلومتر از حصار ناصری در محدوده این منطقه قرار دارد که ارزش‌های گردشگری بسیاری در خود جای داده‌است. از جمله این نقاط یکی از اولین ساعت‌های شهری تهران است که 120 سال پیش مردم عهد قاجار آن را بالای برج ساعت مسجد مشیر السطنه می‌دیدند.
وی افزود: این مسجد که مدرسه علوم دینی آن دوران بوده در خیابان مولوی واقع شده و میرزا احمدخان مشیر السلطنه آن را در تاریخ 1318 هـ . ق وقف کرده‌است.از ویژگی‌های این بنا وجود یک برج ساعت در شرق آن است که از معابر مجاور دیده می‌شود و به همین دلیل به مسجد ساعت نیز شهرت یافته است.
آبادیان همچنین اضافه کرد: در آن زمان سه ساعت بزرگ شهری در تهران کار گذاشته شد که به جز ساعت مسجد مشیر السلطنه، ساعت ساختمان شمس العماره و ساعت مسجد امام از جمله معدود ساعت‌های موجود در تهران بوده‌اند.
بر اساس اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه 11، مسجد و ساعت مشیر السلطنه در خیابان مولوی، نبش خیابان تشکری موحد قرار دارد و بازدید از این بنای تاریخی ارزشمند برای عموم آزاد و رایگان است.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 743280

وب گردی

وب گردی