در دیدار میشل عون با دبیرکل سازمان ملل متحد چه گذشت؟

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و مشکلات آوارگان سوری تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، عون عصر امروز (چهارشنبه) در این دیدار که در حاشیه نشست سران اتحادیه عرب انجام شد، از توجه دبیرکل سازمان ملل نسبت به لبنان قدردانی کرد.
رئیس جمهوری لبنان همچنین گفت که لبنان می خواهد به عنوان مرکز گفت و گوی ادیان و تمدن ها باشد.
دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار بر ادامه حمایت این سازمان از لبنان در مساله پناهجویان سوری تاکید کرد.
حدود یک و نیم میلیون پناهجوی سوری از زمان بحران در این کشور وارد لبنان شده اند که این مساله مشکلات امنیتی و اقتصادی بسیاری را متوجه لبنانی ها کرده است.
گوترش همچنین انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهوری لبنان را به وی تبریک گفت و تاکید کرد که این اتفاق قدرت نقش آفرینی و رهبری لبنان را در عرصه بین المللی افزایش خواهد داد.
میشل عون دهم آبان سال گذشته (31 اکتبر 2016) به دنبال توافق گروه های لبنانی و حمایت اکثریت پارلمان، رئیس جمهوری این کشور شد و این اتفاق به خلاء دو سال و نیم سیاسی در این کشور پایان داد.
دبیرکل سازمان ملل همچنین از تلاش های لبنان در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی قدردانی کرد.
میشل عون همچنین به طور جداگانه با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح»امیر کویت، «الباجی قائد السبسی» رئیس جمهوری تونس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه ای گفت و گو کرد.
میشل عون در پایان حضورش در اردن در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین نشست سران اتحادیه عرب شرکت کرد.
عون به همراه «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در نشست اتحادیه عرب شرکت کرد. الحریری این حضور همزمان را نشان دهنده تفاهم بین او و رئیس جمهوری دانست.
به گزارش ایرنا این نخستین بار پس از پایان بحران دو سال و نیم سیاسی در لبنان است که رئیس جمهوری این کشور در نشست سران اتحادیه عرب شرکت کرد.

تاییدکننده سرلک

کد خبر: 743390

وب گردی

وب گردی