تقوی: شوک مثبت اقتصادی لازمه رونق بازار سرمایه است

استاد دانشگاه عنوان کرد: شوک مثبت در اقتصاد کشور لازمه رونق بازار سرمایه و نیز دیگر بخش های اقتصادی کشور است.

مهدی تقوی، استاد دانشگاه در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: در صورتی که کاهش نرخ تورم باعث افزایش قدرت خرید مردم شود، سرمایه گذاران بیشتری جذب بازار سرمایه می شوند و اقدام به خرید سهام در این بازار خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه شوک وارد شده به اقتصاد کشور باعث عدم افزایش قیمت سهام در بازار سرمایه شده و نیز اقتصاد کشور به تازگی در حال رونق است بنابراین برخی از شرکت ها قادر به تقسیم سود مناسب بین سهامداران نخواهند بود، این امر باعث می شود تا به دلیل بدون ریسک بودن نرخ سود بانکی و اطمینان خاطر سرمایه گذاران، افراد سرمایه در اختیار خود را جهت سرمایه گذاری به بانک ببرند.

به گفته این استاد دانشگاه، در صورت افزایش سود شرکت ها، افراد اقدام به سرمایه گذاری در بازار سهام و نیز خرید سهم خواهند کرد.

وی درباره انتشار حجم قابل توجهی از اوراق مشارکت که در بودجه 96 به تصویب رسیده است، افزود: در صورتی که دولت سود مناسبی از اوراق مشارکت را در اختیار افراد بگذارد به طور حتم تاثیر زیادی را در بازار سرمایه خواهد گذاشت و باعث می شود تا سهامداران اقدام به فروش سهام خود در بازار سرمایه کنند و به تبع به سمت سرمایه گذاری در اوراق مشارکت خواهند رفت.

تقوی پیش بینی خود از روند بازار در سال 96 را اینگونه بیان کرد: به طور حتم شوک مثبت در اقتصاد کشور لازمه رونق بازار سرمایه و نیز دیگر بخش های اقتصادی کشور است، با توجه به مثبت شدن نرخ رشد در دولت کنونی باید منتظر تاثیر آن در اقتصاد کشور باشیم.

وی به تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر بازار سهام اشاره و بیان کرد: به دلیل اینکه اقدامات دولت دکتر روحانی با عملکردهای مثبتی همراه بوده بنابراین در صورت روی کار آمدن مجدد روحانی به طور حتم بازار به سمت رونق خواهد رفت، لازم به ذکر است که افزایش نرخ رشد باعث ایجاد شوک مثبت در بازار، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال می شود که تمام این عوامل در کنار یکدیگر منجر به افزایش تمایل سرمایه گذارن جهت خرید سهم در بورس می شود.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 743392

وب گردی

وب گردی