خرید ۵ درصد از سهام تسلا توسط یک شرکت چینی

تنسنت، غول اینترنتی چین، با خرید ۵ درصد از سهام تسلا، افق جدیدی از تولید خودروهای الکتریکی به روی خودروسازان چینی باز می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، هلدینگ تنسنت (Tencent)، غول بازار فناوری چین، ۵ درصد از سهام عمده‌ی تسلا به ارزش ۱.۷۸ میلیارد دلار را از آن خود کرده است. تنسنت حالا صاحب ۸.۲۲ میلیون سهم از تسلا است که این هلدینگ را در میان سهامداران اصلی این شرکت قرار می‌دهد. ایلان ماسک، سهام‌دار ارشد تسلا، ۲۱ درصد از سهام مدیریتی این شرکت را در اختیار دارد.

ماسک در چند وقت اخیر به دنبال جذب سرمایه پیش از رونمایی از خودروی تسلا Model 3 در این سال بوده است. در این میان، قیمت هر سهم تسلا در طول معاملات پیش بازار روز سه‌شنبه (۸ فروردین ۱۳۹۶۶) با دو درصد افزایش به رقم ۲۷۵.۶۰ دلار رسید. شرکت‌های چینی به دلیل سخت‌گیری‌های اخیر دولت این کشور در قوانین مربوط به آلودگی هوا، در حال سرمایه‌گذاری در ساخت خودروهای الکتریکی هستند.

چندین شرکت نوپای چینی در ساخت خودروهای الکتریکی نظیر LeSee، NextEV و Qiantu Motor از سوی شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری مانند علی‌بابا و تنسنت حمایت می‌شوند. شرکت سرمایه‌گذاری Future Mobilityy نیز با هدف تولید یک خودروی الکتریکی خودران تا قبل از سال ۲۰۲۰۰، مورد حمایت تنسنت قرار دارد.

منبع: زومیت

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 743400

وب گردی

وب گردی