تشکیل یک سمن در کنار هر وزارتخانه

دبیر یک سازمان مردم نهاد حوزه جوانان گفت: همانطور که یک پایگاه بسیج در هر وزارتخانه‌ فعالیت می‌کند، بهتر است یک سازمان مردم نهاد نیز در کنار هر دستگاه وجود داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، مهرداد خلیلی افزود: یک پایگاه بسیج در هر نهاد تاسیس شده است و فعالیت می‌کند و بهتر است در کنار این سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها یک تشکل مردم‌نهاد نیز قرار گیرد؛ به طوری که مربوط به فعالیت‌های تخصصی همان نهاد باشد و افراد به طور داوطلبانه در آن‌ها فعالیت‌کنند و دستگاه‌ها نیز از دیدگاه‌های این سمن‌ها استفاده کنند.

دبیر سمن "در آغوش طبیعت" با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان می‌توانند در جامعه بسیار موثر باشند، گفت: در بسیاری از کشورها کار "گروهی" و فرهنگ شکل‌گیری تشکل‌ها جاافتاده است اما در ایران این گونه نیست البته در سال‌های اخیر نگاه به سازمان‌های مردم نهاد بهتر شده است و به ‌آن‌ها ارزش بیشتری داده می‌شود. به عنوان نمونه سمن‌ها می‌توانند با برگزاری نمایشگاه‌ها و بدون دریافت وام از دولت خود را اداره کنند. امیدواریم به سمن‌ها توجه بیشتری شود و انجام کار "گروهی" افزایش یابد زیرا این امر می‌تواند در همه زمینه‌ها مفید باشد.

وی در خصوص فعالیت‌های سمن "درآغوش طبیعت" گفت: این سازمان مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند. فعالیت‌های خود را در سال‌های اخیر در این حوزه گسترده‌تر کرده‌ایم و با همکاری تشکل‌هایی مانند«حامیان ایدز» و «همیاران مهر»- که برای مادران سرپرست خانوار است- فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم. ازجمله اقدامات این سمن روحیه بخشیدن به کودکان مبتلا به ایدز و مادران سرپرست خانوار با بردن آنها به طبیعت است همچنین همکاری‌هایی با گروه‌های فرهنگی هنری انجام داده ایم.

دبیر این سازمان مردم نهاد حوزه جوانان اضافه کرد: فعالیت اصلی سمن "درآغوش طبیعت" کوهنوردی، طبیعت‌گردی وپاکسازی طبیعت است. همچنین در ایام نوروز اقدام به کوه‌نوردی و پاکسازی طبیعت می‌کنیم.

خلیلی در پایان گفت: طبق روال سال‌های اخیر قصد داریم سال آینده نیز جمعه پایانی هر ماه برنامه پاکسازی طبیعت را برگزار کنیم و این برنامه شش سال است که به صورت مستمر انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743411

وب گردی

وب گردی