اعتماد مردم امریکا به ترامپ کمتر از رسانه های آمریکایی است

بنابر تازه ترین نظرسنجی های به عمل آمده ، اعتماد به 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا به مراتب پائین تر از رسانه های آمریکایی همچون 'ای.بی.سی نیوز' ، 'فاکس نیوز' و 'ام.اس.ان.بی.سی' است.

به گزارش ایسکانیوز، تارنمای خبری آمریکایی 'The Hill' وابسته به کنگره آمریکا روز پنجشنبه با انتشار این نظرسنجی گزارش داد: این نظرسنجی بنابر پژوهش دانشگاه 'مانموث' (Monmouth University) واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا به عمل آمده است.
بنابراین گزارش، سه چهارم شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعتماد بیشتری به اخبار 'ان.بی.سی نیوز' داشته تا شخص رئیس جمهوری آمریکا و 53 درصد نیز گفته اند به شبکه خبری 'ای.بی.سی نیوز' اعتماد بیشتری دارند تا دونالد ترامپ.
در تحقیق به عمل آمده، 47درصد گفته اند که به شبکه خبری ' MSNBC ' اعتماد داشته و تنها 33 درصد گفته اند که به جای این شبکه خبری به رئیس جمهوری آمریکا اعتماد دارند.
بنابراین گزارش، در مورد شبکه تلویزیونی 'فاکس نیوز' نیز تنها 17 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که به رئیس جمهوری آمریکا اعتماد دارند تا این شبکه خبری، این درحالی است که 37 درصد گفته اند که بیشتر به این شبکه خبری اعتماد دارند تا شخص رئیس جمهوری آمریکا.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 81 درصد گفته اند که ترامپ بدترین روابط را با رسانه ها در مقایسه با سایر روسای جمهوری گذشته آمریکا دارد، تنها 4 درصد گفته اند این روابط خوب بوده و 12درصد دیگر نیز گفته اند که تغییری نداشته است.
این تارنمای خبری وابسته به کنگره آمریکا افزود: از دیگر نتایج این نظرسنجی، شبکه خبری 'ای.بی.سی نیوز' بالاترین میزان اعتماد در مقایسه با دو شبکه خبری فاکس نیوز و MSNBC داشته است.
نظرسنجی دانشگاه مانموث در این زمینه بین روزهای دوم تا پنج ماه مارس (12 تا 15 اسفندماه 1395) و از میان 801 شهروند آمریکایی با خطای 3.5 (سه و پنج دهم) درصد به عمل آمده است.
به گزارش ایرنا، تارنمای خبری هیل درحالی روز پنجشنبه این گزارش را منتشر کرد که موسسه نظرسنجی 'گالوپ' نیز هشتم فروردین ماه بنابرتازه ترین نظرسنجی خود اعلام کرد: میزان محبوبیت دونالد ترامپ در پایین ترین سطح خود قرار دارد و تنها 36درصد است.
نظرسنجی گالوپ که در دوره زمانی سه روزه 24 تا 26مارس (چهارم تا ششم فروردین) به عمل آمده بود، علت کاهش میزان محبوبیت دونالد ترامپ را در پی شکست تلاش های دولت وی برای ملغی کردن بیمه درمانی 'اوباماکر' و جایگزینی آن با بیمه درمانی 'ترامپ کر' عنوان کرد.
میزان محبوبیت 36 درصدی ترامپ دو درصد پایین تر از میزان محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با 38 درصد است که بین سال های 2011 تا 2014 میلادی برای باراک اوباما رقمی بی سابقه را در این زمینه به ثبت رساند.
میزان محبوبیت پایین ترامپ در این مدت زمانی کوتاه از ریاست جمهوری وی حتی پایین تر از محبوبیت کاری 'بیل کلینتون' در نخستین سال ریاست جمهوری وی با 37 درصد در سال 1993میلادی و همچنین پایین تر از 'جرالد فورد' با 37 درصد در ماه مارس 1975 از سوی موسسه گالوپ گزارش شد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 743422

وب گردی

وب گردی