ارتقای نظام آموزشی محور فعالیتهای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سال 96

تحول آموزشی و تغییر نظام آموزشی همراه با توسعه مراکز حوزه در سراسر کشور، از برنامه‌های محور حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سال 96 خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حریزاوی با اعلام این خبر گفت: مراحل نهایی تدوین این نظام آموزشی از مدتها قبل آغاز شده که با توجه به اهمیت آن، پیش‌بینی می‌شود تا اواخر فروردین ماه به پایان رسیده و برای بررسی نهایی به شورای راهبردی ارسال شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال آینده، سال اجرای نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خواهد بود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: در سال 95، اساسنامه جدید حوزه، که ظرفیت‌های فراوانی برای ایجاد تحول در ساختارهای آموزشی و فرهنگی، همچنین فعالیتهای جهادی در حوزه دارد، تصویب شد که امیدواریم با تصویب آن شاهد تحول در مراکز حوزه در سراسر کشور باشیم؛ از دیگر فعالیتهای حوزه در سال 95، افزایش مرکز حوزه به ویژه مراکز اختصاصی دانشجویان دکتری و اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های کشور بود.

وی افزود: در بخش آموزش، علاوه بر تدوین نظام جدید آموزشی که در سال 96 اجرایی خواهد شد، شاهد افزایش دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مراکز حوزه علوم اسلامی به 6700 نفر در سراسر کشور بودیم، این استقبال به گونه‌ای بود که به علت‌های مختلف از جمله کمبود فضای آموزشی، امکان جذب همه علاقه‌مندان به کسب معارف الهی در مراکز فراهم نشد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، برگزاری نشست سراسری گروه‌های جهاد علمی فرهنگی تشکیل شورای مرکزی این گروه‌ها را از فعالیتهای دیگر حوزه در سال 95 برشمرد و افزود: فعالیتهای جهادی، مکمل آموزش‌های علمی و فرهنگی حوزه و روح تمام فعالیتهای حوزه است و بر همین اساس نیز فعالیتهای جهادی، از اولویت‌های برنامه‌های حوزه در سال 96 خواهد بود.

دبیر هیات امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: توسعه آموزش‌های غیر حضوری و افزایش فعالیتهای مجازی از دیگر فعالیتهای حوزه در سال 95 بود که انتشار بیش از 150 درس از مراجع معظم تقلید و اساتید برجسته حوزه در کانال و سایت اطلاع‌رسانی حوزه نمونه‌ای از این فعالیتهای موفق بوده است که پیش‌بینی می‌شود انتشار این دروس در سال 96، به دو برابر افزایش یابد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (مأوا)، حجت‌الاسلام حریزاوی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های فصلی مدیران مراکز، تشکیل جلسات آموزشی و تخصصی، تشکیل و توسعه هسته‌های تربیتی و افزایش فعالیتهای رسانه‌ای و تبلیغی در رسانه ملی و مراکز خبری از برنامه‌های حوزه در سال 95 بود که این فعالیتها بر اساس تقویم تدوین‌شده، افزایش خواهد یافت.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 743425

وب گردی

وب گردی