کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» 260 هزار نفری شد

معاون دانشجویی و جوانان هلال احمر گفت: بیش از 260 هزار مسافر نوروزی به کمپین (پویش) ملی «نه به تصادفات جاده ای» هلال احمر پیوستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر، مسعود آسیما، به اجرای کمپین نه به تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: 262 هزار و 835 نفر تاکنون به این کمپین پیوسته‌اند که برگزاری آن نتایج بسیار موثری در کاهش حوادث رانندگی داشته است همچنین مسئولان، هنرمندان، اهالی رسانه و سایر مردم استقبال زیادی از اجرای این طرح داشته‌اند.
آسیما اظهار کرد: تاکنون اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری،‌ علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از جمله افرادی به شمار می آیند که به این کمپین پیوسته اند.
وی گفت: مسافران گیلان، قزوین، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان همچنین خراسان رضوی جزو بیشترین امضاء کنندگان کمپین نه به تصادفات جاده‌ای محسوب می شوند.
به گزارش ایرنا، کمپین نه به تصادفات جاده ای در راستای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر و با شعار «بی گدار به جاده نزنیم،‌ ظریف برانیم» یکی از طرح هایی است که در ایام نوروز با هدف آگاه سازی مردم جهت پیشگیری از وقوع سوانح در سراسر کشور در حال برگزاری است.
20 هزار جوان داوطلب در این طرح با برپایی یک هزار چادر در مبادی ورودی و خروجی شهرها به ارائه آموزش به مسافران نوروزی می پردازند. در این طرح رانندگان میثاق نامه ای را امضا کرده اند و به رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی متعهد می شوند.
مسافران براساس این میثاق نامه با نام و یاد خالق هستی بخش و برای سلامتی خود، همسر و فرزندان؛ برای ننشستن اشک بر چشم عزیزان؛ برای سلامتی سایر ‏هموطنان قول می‌دهند در طول سفر کمربند ایمنی‌ام را ببندند. سرعت مجاز را رعایت کنند. سبقت نادرست نگیرند، ‏هنگام خستگی و خواب آلودگی توقف نموده و استراحت کنند.
معاون دانشجویی و جوانان هلال احمر با اشاره به آمار هفدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، اظهارکرد: بیش از 38 هزار جوان هلال احمری در اجرای این طرح مشارکت داشته‌اند که 24 هزار و 841 تن از این شمار را برادران و 13 هزار و 203 تن را هم خواهران تشکیل می‌دهند.
آسیما افزود: 24 هزار و 246 تن از افراد مشارکت کننده جوان، هفت هزار و 198 دانشجو، 2 هزار و 499 دانش‌آموز، 791 طلبه ، 2 هزار و 35 روستایی و هزار و 73 تن از غنچه‌های هلال‌احمر در اجرای این طرح همکاری کردند.
معاون دانشجویی و جوانان هلال احمر گفت: بیش از 2 میلیون و 950 هزار مسافر از اجرای این طرح بهره‌مند شده‌اند که 2 میلیون و 790 هزار و 744 مورد از خدمات ارائه شده در پست‌های ثابت و 168 هزار و 678 مورد از خدمات در پست‌های سیار بوده است.
آسیما ادامه داد:خدمات ارائه شده در ایستگاه‌های سلامت، فضاهای دوست‌دار کودک و خیمه‌های نماز گزارش شده که به ترتیب آمار 215 هزار و 826، 206 هزار و 39 و 148 هزار و 674 به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد:از ابتدای اجرای این طرح یک میلیون و 275 هزار و 197 نقشه، یک میلیون و 265 هزار و 639 بروشور(جزوه اطلاع رسانی) و 855 هزار و 553 مورد از سایر محصولات فرهنگی میان مسافران توزیع شده است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743490

وب گردی

وب گردی