دکتر علوی‎فاضل: کاهش وابستگی به شهریه و رشد کیفی اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی در سال 96 است

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد توسعه کیفی و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین از اولویت‎های بسیار مهم دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‎آید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجتبی علوی‌فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «سال آینده سال سوم اجرای برنامه 5 ساله دانشگاه آزاد اسلامی است. یعنی اینکه ما از سال 94، برنامه 10 ساله‎ای را با افق 1404 داشتیم که سال پایه آن برنامه سال 94 بود. بنابراین با احتساب سال 94، سال دوم اجرای این برنامه به حساب می‎آید.»

او ادامه داد: «در سال 96، برنامه‎هایی در هیات‌های امنای استانی دانشگاه‎ آزاد اسلامی مصوب شده است که باید همه آن‌ها اجرایی شود.»

علوی ‎فاضل به مهمترین برنامه‎‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال 96 اشاره کرد و افزود: «توسعه کیفی و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین از اولویت‎های بسیار مهم دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‎آید. ما واحدهای دانشگاهی را به سه دسته صرفاً آموزشی از جمله؛ نسل اول(مراکز آموزشی و واحدهای کوچک)، نسل دوم(واحدهای کوچک و متوسط فعال در امر آموزش و پژوهش) و نسل سوم(واحدهای جامع) هستند که علاوه بر آموزش و پژوهش، کارآفرینی هم داریم.»

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «امیدوارم که در سال 96، با پیشرفت خوبی که در طرح شفا(شهرک‌های فناوری) انجام می‌شود و فعالیتی که شرکت‎های دانش بنیان در سال‌های 94 و 95 شروع کردند، در سال 96 بتوان وابستگی‏ دانشگاه آزاد اسلامی را تا 20درصد به شهریه کاهش داد. بنابراین اگر چنین اتفاقی رخ دهد؛ قطعاً شاهد رشد کیفی خواهیم بود.»

او کاهش وابستگی به شهریه و رشد کیفی را یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی در سال 96 دانست و افزود: «این اهداف برای دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی بلوغ علمی و کیفی هم به حساب می‎آید. بنابراین آنچه که ما به عنوان دانش در دانشگاه داریم را باید تبدیل به ثروت کنیم.»

منبع: آنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 743491

وب گردی

وب گردی