خراسان رضوی و شمالی و اصفهان حادثه‌خیزترین جاده های نوروز 96 را دارند

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: از آغاز سفرهای نوروزی 96 پرحادثه ترین حوادث رانندگی مربوط به جاده های استان‌های خراسان رضوی و شمالی، اصفهان و مازندران بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی محمدیون روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای شهدای روستای افتر در شهرستان سرخه استان سمنان در جمع خبرنگاران افزود: از 25 اسفند 95 تا کنون برای ارزیابی عملیات هلال احمر استان ها و بررسی و رفع مشکلات به استان های کردستان، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، قزوین ، مازندران، تهران و سمنان در قالب سفر بازدیدهایی انجام شده است.
وی با اشاره به شکل گیری پویش «نه به تصادفات جاده ای» برای اولین بار در کشور، یادآور شد: این نوع پویش‌ها نوعی آگاهی بخش به مردم است که حضور و رغبت بسیار بالایی از مردم، مقامات و مسوولین نسبت به این پویش دیده می شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر بالغ بر هزار و 400 پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور برپا شده است و در این طرح روزانه پنج هزار نیروی هلال احمر مشغول به کار، 20 هزار نفر نیروی داوطلب به عنوان راهنما در ورودی شهرها، پنج هزار دستگاه خودرو امدادی و 25 فروند بالگرد با هدف رفاه هموطنان به کار گرفته شده است.
محمدیون با اشاره به آغاز برنامه پنج ساله تدوین شده جمعیت هلال احمر از سال 96 با مشارکت تمام بخش ها و هم افزایی بین بخشی، گفت: اجرای این برنامه در سال 96 بر مبنای برنامه پنج ساله از جمله تجهیز انبارها، تقویت تجهیزات به روز امدادی، انضباط ملی و اداری و لباس های به روز است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: راههای استان سمنان، به جز در برخی محورها، نزدیک به استاندارهاست و مسوولان استان سمنان هدفگذاری مناسبی برای کاهش تلفات و سوانح در این استان انجام داده اند.
در استان سمنان بیش از هشت هزار عضو به صورت داوطلبانه با هلال احمر همکاری می کنند و 26 پایگاه های امداد و نجات در این استان در ایام نوروز آماده خدمت رسانی هستند.
سالانه دست کم 20 میلیون مسافر و گردشگر در محورهای ارتباطی استان سمنان رفت و آمد می کنند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743504

وب گردی

وب گردی