قالیباف: رونق گردشگری تهران معطوف به حضور گردشگران خارجی نیست

شهردار تهران گفت: با توجه به اهمیت گردشگری؛ بسیاری از افراد این تصور را دارند که در حوزه گردشگری تهران، کم کاری و غفلت کرده ایم اما این نکته قابل درک است که همه گردشگری تهران معطوف به حضور گردشگران خارجی نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف در بازدید از این ستاد اظهار کرد: با وجود اینکه حضور گردشگران خارجی می تواند موجبات اشتغال زایی در برخی حوزه ها را فراهم کند اما گردشگری داخلی ما هنوز در حد خود رونق ندارد.
وی با تاکید بر اینکه تهران تا پنج سال گذشته گردشگر داخلی جذب نکرده و مردم توجهی به پایتخت به عنوان مکانی برای گردشگری نمی کردند، افزود: در سال های گذشته عموما تهرانی ها به شهرهای دیگر سفر می کردند اما در پنج سال اخیر و به ویژه امسال، بسیاری از ساکنان تهران در شهر خود مانده و بسیاری از سفرهای نوروزی به سمت پایتخت بوده است.
قالیباف گفت: با آمار به دست آمده در نوروز امسال، 50 درصد شرکت کنندگان در تورهای گردشگری تهران از ساکنین پایتخت و 50 درصد دیگر را مسافران نوروزی تشکیل داده اند.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه گردشگری نباید مختص به ایام نوروز باشد و باید در ایام دیگر نیز برگزار شود، خاطرنشان کرد: رونق گردشگری موجبات اشتغال زایی را فراهم می کند و باید بخش خصوصی با حمایت شهرداری در این امر شرکت کند.
وی همچنین با اشاره به خدمات شهرداری تهران در ایام نوروز گفت: طرح استقبال از بهار برای ایجاد آمادگی لازم شهر برای سال نو از یک ماه قبل از شروع سال جدید آغاز شده است.
قالیباف با پرداختن به تجربه پنج ساله فعالیت ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: این ستاد نیز به طور ویژه در حوزه برگزاری تورهای گردشگری در ایام نوروز فعالیت کرده و امسال 24 مسیر برای گردشگری شامل تهران قدیم، موزه ها، کاخ ها، بناهای تاریخی و غیره ایجاد شده که شهروندان و مسافران نوروزی نیز استقبال خوبی از آن داشته اند.
شهردار تهران گفت: تخفیفات مراکز گردشگری و هتل ها، حمل و نقل عمومی رایگان با تهران کارت از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی است به طوری که شهروندان با پرداخت مبلغ کمتر از 20 هزار تومان می توانند در تورهای تهران گردی شرکت کنند.
وی با اشاره به دیگر خدمات ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران افزود: در روزهای گذشته، بیش از 3هزار و 600 خانوار مسافر نوروزی به پایتخت را اسکان داده ایم.
قالیباف درباره تبدیل ستاد گردشگری شهرداری تهران به سازمان اظهار کرد: ما نباید در شهرداری تهران سازمان های اجرایی جدید آن هم در حوزه گردشگری ایجاد کنیم چرا که خدمات در این حوزه وظیفه آژانس ها و تورهای مربوطه است اما به یک سازمان ستادی در خصوص برنامه ریزی در حوزه گردشگری نیازمندیم تا در یک قالب کوچک این وظیفه را انجام دهد.
شهردار تهران گفت: در این باره بحث هایی در شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفته و امیدواریم در شورای چهارم و قبل از اتمام دوره خود برای ایجاد این سازمان کوچک اقدام شود و شهرداری نیز آژانس های بخش خصوصی را در این بخش هدایت کند.
وی با اشاره به خدمات شهرداری تهران در روز طبیعت اظهار کرد: بیش از 2هزار و 200 بوستان تهران برای پذیرایی در روز طبیعت از شهروندان آماده است.
قالیباف به شهروندان توصیه کرد: مثل هر سال که در حفظ فضای سبز و نظافت کوشا هستند امسال نیز توجه به این موضوع را مدنظر قرار دهند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743506

وب گردی

وب گردی