ناوگان ریلی یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر نوروزی را جابجا کرد

رئیس هیات مدیره راه آهن گفت: از ۲۵ اسفندماه تا هشتم فروردین ماه ۹۶ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از طریق راه آهن جابجا شدند.

به گزارش ایسکانیوز؛ سعید رسولی گفت: آمار جابجایی مسافر تا پایان روز نهم فروردین ماه به بیش از یک میلیون و ۲۹۰۰ هزار نفر می رسد که رشد چهار درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه پارسال ۳۵۰ واگن مسافری فرسوده از ناوگان حمل و نقل ریلی کشور خارج شد، افزود: استقبال از سامانه حمل و نقل ریلی در سفرهای نوروزی امسال، بسیار مطلوب بوده است.

رسولی بیان کرد: در سال ۹۵ افزون بر ٤٠.٤ میلیون تن بار توسط خطوط ریلی کشور جابجا شد که این، یک رکورد بی سابقه در سامانه حمل و نقل ریلی بوده و یک موفقیت بسیار ارزشمند برای حمل و نقل ریلی کشور به شمار می رود.

وی در ادامه با قدردانی از توجه و نگاه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مقوله حمل و نقل ریلی کشور افزود: برای توسعه حمل و نقل ریلی، مصوبات بسیار خوبی تصویب شده که نویدبخش توسعه سریع این صنعت خواهد بود.

رسولی گفت: نگاهی به چند سال گذشته حمل و نقل ریلی نشان می دهد یک عقب افتادگی تاریخی، در این حوزه اتفاق افتاده و نگاه غالب، سبب طراحی ایستگاه ها در خارج از شهرها شده بود.

وی اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، چندین ایستگاه در درون شهرها طراحی می شود و زندگی مردم با این صنعت عجین شده است که برای طراحی ایستگاه ها در درون شهرها، برنامه ریزی شده و علاوه بر این، بی توجهی به ابعاد فرهنگی و اجتماعی ایستگاه ها نیز وجود دارد که در این زمینه نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.

رسولی افزود:گردشگری و برنامه های فرهنگی مناسب در حوزه راه آهن نیز، هدف گذاری شده و فعالیت های این حوزه نیز پررنگ تر می شوند؛ به نحوی که چند طرح مهم نیز در این خصوص در دست اقدام است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 743507

وب گردی

وب گردی