اولین واکنش به سهمیه قاره‌ها در جام جهانی 48 تیمی

الکساندر چرفین، رئیس یوفا از پیشنهاد ۱۶ سهمیه‌ای فیفا برای قاره اروپا در جام‌جهانی ۲۰۲۶ ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فیفا در پایان نشست روز گذشته (پنجشنبه) مدیران خود در زوریخ سهیمه‌های پیشنهادی کنفدراسیون‌های قاره‌ای جهت جام‌جهانی 2016 را اعلام کرد که به اروپا 16 سهمیه اختصاص یافت.

در این میان الکساندر چرفین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) درباره 16 سهمیه پیشنهادی فیفا به شبکه آر اسپورت روسیه گفت: ما از سهمیه پیشنهادی فیفا در جلسه مدیران کنفدراسیو‌ن‌ها برای جام‌جهانی 2026 بسیار خوشحال هستیم. معتقدیم که این سهیمه عادلانه است و اروپا شایستگی آن را دارد.

چرفین در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم 16 سهیمه اروپا در نشست روز نهم ماه می سال جاری که در بحرین برگزار خواهد شد به تصویب نهایی برسد.

طبق سهمیه‌های پیشنهادی فیفا اروپا (16 تیم)، آفریفا (9 تیم)، آسیا (8 تیم)، کونکاکاف (6 تیم)، آمریکای جنوبی (6 تیم) اقیانوسیه (1 تیم) در جام‌جهانی 2026 خواهند داشت. 2 تیم باقی‌مانده نیز با برگزاری تورنمنت 6 جانبه‌ای میان نمایندگان قاره‌های مختلف به غیر از اروپا و تیم کشورمیزبان انتخاب خواهند شد. فیفا در نشست بحرین تصمیم نهایی را درباره سهیمه کنفدراسیون‌های قاره‌ای را اتخاذ خواهد کرد. جام‌جهانی 2026 میلادی برای اولین بار با شرکت 48 تیم و 16 گروه 3 تیمی برگزار می‌شود.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده:

602

کد خبر: 743565

وب گردی

وب گردی