حجت‌الاسلام اکرمی: مقام معظم رهبری و قانون اجازه افشاگری بیجا نامزدها علیه یکدگیر را نمی‌دهند

عضوجامعه روحانیت مبارز گفت:جناح‌های سیاسی وظیفه دارند نسبت به اصل انتخابات و شرکت در انتخابات اقدام کنند و از اکنون قلم و بیان خود را به کار بیاندازند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در رابطه با برخی اقدامات برای تخریب دولت در آستانه انتخابات گفت: در مورد انتخابات اردیبهشت ابتدا باید مردم را تشویق به اندیشیدن کنیم تا با اندیشه، شعور و شوق وارد کار شوند و در مرحله بعد انتخاب خود را بر اساس ثبت‌نام‌ها و تائید صلاحیت‌ها انجام دهیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: دفعه اولی نیست که در جمهوری اسلامی انتخابات برگزار می‌شود و قیل و قال و انقلت وجود دارد، باید حوصله تامل داشته باشیم تا انشاءالله در وقت تایید صلاحیت‌ها و مناظرهها انتخاب احسن و شایسته انجام شود.

اکرمی درباره اینکه آسیب انتخابات آینده چه مواردی است و برای اجتناب از آن چه باید کرد، گفت:در انتخابات باید قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری ملاک قرار گیرد و بر این اساس حرکت کنیم. هرگز رهبری و قانون اجازه نمی‌دهند داوطلبی بر علیه داوطلب دیگر حرفی بزند و یا افشاگری بیجا کند. ما باید طبق معیار قانون و رهبری عمل کنیم .

این نماینده سابق مجلس درباره اینکه لازمه جلوگیری از ورود تفکرات افراطی در انتخابات چیست، اظهار داشت: وقتی قانون را ملاک عمل قرار دهیم خود به خود یکی را به عرش نمیبریم و دیگری را به فرش بیاندازیم. تا جایی که قانون اجازه می دهد و رهبری توصیه می کنند باید به فعالیت بپردازیم.

او در مورد اینکه تشویق مردم توسط جناح‌ها برای مشارکت در انتخابات چقدر ضرورت دارد، در گفت و گو ایلنا افزود: جناح‌های سیاسی وظیفه دارند نسبت به اصل انتخابات و شرکت در انتخابات اقدام کنند و از اکنون قلم و بیان خود را به کار بیاندازند اما در رابطه با مصادیق به دلیل اینکه هنوز تایید صلاحیت افراد از سوی شورای نگهبان مشخص نشده، وظیفه خاصی ندارند.

300/302

کد خبر: 743606

وب گردی

وب گردی